2 בלילה 2 בלב

אם הארי היה פוגש את סאלי ב-2011, זה היה נראה בערך כמו "2 בלילה".

1989. אני עומד בתור ארוך שמשתרך מקופת קולנוע גת ועד שפת הכביש הסואן ברחוב אבן גבירול, תל אביב. הסרט הנחשק הוא "כשהארי פגש את סאלי". מאז ראיתי אותו אז, לראשונה, ראיתי אותו עוד אינספור פעמים. גם היום, אם אני חוזר הביתה עייף, מדליק את הטלוויזיה ומזפזפ בין הערוצים, אם אני נופל על הקרנה של "כשהארי פגש את סאלי", אני אשאר על הערוץ, אצפה שוב, אצחק שוב, ואתרגש שוב. וזה "2 בלילה".

הסרט הזה עולה על המסכים שלנו בסוף השבוע הזה. אני התמזל מזלי, וראיתי אותו כבר 3 פעמים. וכל פעם התענגתי מחדש. הדיאלוגים שירון ברובינסקי (שגם משחק) ורועי ורנר (שגם ביים) כתבו לסרט הזה טובים לפחות כמו הדיאלוגים שנורה אפרון ז"ל כתבה ל"כשהארי פגש את סאלי" (אם לא יותר). קרן ברגר מקסימה וכובשת לפחות כמו מג ריאן בסרט ההוא (אם לא יותר). וירון ברובינסקי חי ומרגש לפחות כמו בילי קריסטל בסרט ההוא (אם לא יותר).

כשמבקרי קולנוע, וגם סתם אנשים אחרים מכינים רשימות של "הסרטים הכי טובים שראיתי בחיים", "כשהארי פגש את סאלי" נעדר מהן, אבל זה לא לוקח ממנו את המקום שלו בפנתיאון הקולנועי העולמי. זה סרט שתמיד כיף לחזור אליו. וזה "2 בלילה".

זה לא ש"2 בלילה" הוא יצירת מופת חד פעמית. אבל בשבילי "2 בלילה" הוא הסרט שהכי אהבתי בשנה האחרונה . "2 בלילה" הוא הסרט שהכי הצחיק אותי, הכי הקסים אותי, הכי ריגש אותי, והכי נשאר לי בלב מבין כל הסרטים בשנה האחרונה. ודווקא בגלל שהוא פשוט, ודווקא בגלל שהוא צנוע, ודווקא בגלל שלכאורה אין לו יומרות – דווקא בגלל כל אלו, הוא התיישב לי בלב ולא יוצא. ואחרי צפייה שלישית כל מה שאני רוצה לעשות זה לחבק. כל מה שאני רוצה לעשות זה לאהוב. כל מה שאני רוצה לעשות זה להפיץ את האהבה שלי לסרט הקטן והמתוק הזה. אז אני כותב עליו בבלוג שלי.

ירון ברובינסקי וקרן ברגר (ורכב חונה) ב"2 בלילה". אז אפשר או אי אפשר למצוא (חניה) אהבה בת"א? (סטילס: גלי איתן)

הפעם הראשונה שראיתי את "2 בלילה", בהקרנות האקדמיה בשנה שעברה, הלהיבה אותי, ואת הרגשות שלי כלפי הסרט הבעתי כאן. בצפייה שנייה ושלישית הוא תפס אותי אפילו יותר. הדיאלוגים האלו, הם פשוט מלאכת מחשבת. לירון ברובינסקי ולרועי ורנר שכתבו את התסריט יש אוזן חדה ומשויפת, והדיאלוגים כפי שהם נשמעים ב"2 בלילה" נשמעים אמינים כי ככה באמת אנשים מדברים בתל אביב היום. והכימיה בין שני השחקנים המצוינים האלו (קרן ברגר הנהדרת וירון ברובינסקי המרגש) היא דבר שנדיר למצוא בסרטים. זה פשוט עובד. ודרך האהבה הגדולה של הסרט הזה לאנשים אפשר לקבל שיעור קטן, מצחיק-עצוב, על אהבה בתל אביב של היום. ודווקא בגלל שהסרט הוא כל כך חמודי שכזה, המסקנה העצובה שלו בדבר חוסר האפשרות למצוא אהבה בתל אביב של היום כל כך ריגשה אותי. בנוסף למשחק ולדיאלוגים הנהדרים, זהו גם סרט אינטלגנטי מאוד. וכמו שאני, כקהל, מנהל רומן עם סרט במשך 90 דקות, ואז צריך לקום וללכת כי נגמר, כך גם האנשים האלו, שמחפשים חנייה ומוצאים אהבה, צריכים לקום וללכת בסוף הסרט, כי נגמר. 90 דקות. זה כל מה שיש. ונגמר. אבל אולי זה יותר טוב מכלום. וזה בטח יותר טוב מכל שאר ההיצע שיש היום בבתי הקולנוע (כן, גם כל סרטי האוסקר האלו לא נגעו בי כמו ה"2 בלילה" הזה). כי זה קטן. כי זה צנוע. כי זה מתפוצץ מכשרון. כי זה מצחיק וזה גם עצוב ונוגע. כי זה אמיתי.

כדאי לראות את "2 בלילה". מאוד כדאי לחוות את האהבה הזאת, גם אם היא בלתי אפשרית.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

3 מחשבות על “2 בלילה 2 בלב

  1. איתן. אני … אני …. אני …. פשוט לא יודע מה להגיד. בשביל לקרוא את המילים האלה שווה לעשות סרט. ולא כי זה נעים לי שאתה מרעיף עלינו מחמאות, ז'אתומרת זה נעים. מאד. אבל לדעת שהצלחנו לרגש אותך ככה ולחלוק איתך את העצב והאהבה שלנו ולגעת בצורה כזו, זה מה שעושה את היצירה שווה. אני מאחל לנו לעשות סרט נוסף ובקרוב ולו רק בשביל שנוכל לחלוק ולחלק שוב. תודה ענקית מכל הלב.
    רועי ורנר.
    ================
    איתן לרועי: וכצפוי, התגובה שלך עולה בשתיים (ועשרים) בלילה. מצחיק (אז תצחק…).

  2. האמת באתי עם ציפיות נמוכות וקיבלתי "בובמה" לפנים. חוויה מרעננת בקולנוע הישראלי.
    ראיתי במחשב , כי רק הסטרימר מחובר לטלויזיה אבל עדיין היה מצויין. שמתי לב גם שאיכות הצילום מדהימה (מסך 24") . כנראה ש RED יודעים לבנות מצלמות. ישר כח ואסור לעשות סרט המשך ! זה תמיד נפילה.

כתיבת תגובה

