סלסט וג'סי לנצח: סרט מפלסטיק

אני לא מאוהדיו של הקולנוע ההוליוודי (בהכללה). אני כן מאוהדיו של הקולנוע העצמאי האמריקאי (ויש ויכוח כרגע מה זה בדיוק עצמאי, אבל על זה בפעם אחרת). לכן כל מה שמריח עצמאי, אני משתדל לראות. אבל "סלסט וג'סי לנצח" הוא סרט שמוציא שם רע לאינדי האמריקאי. הרי אם במקום רשידה ג'ונס היתה בתפקיד הראשי קייט הדסון, לא הייתי נוגע בסרט הזה עם מקל. אבל טעיתי והלכתי לראות את הסרט הזה.

"סלסט וג'סי לנצח" מנסה שוב לבדוק את היחסים בין המינים. האם ידידות בין גבר לאשה אפשרית, ללא מחשבה בכלל על התוספות (סקס, אהבה, חתונה, ילדים, וכל השאר). האם אפשר להיות סתם חברים?

אני בעד. אני בעד שימשיכו לחקור את הנושא הזה. אני בעד לנסות לקבל עוד "הארי פוגש את סאלי". אבל אני נגד כזה סרט מזויף. לא האמנתי לשניה לרשידה ג'ונס. היא אומרת בסרט כל כך הרבה פעמים "אני בסדר" כשזה ברור שזה לא בסדר, וככה גם הסרט: הוא מצולם יפה, ויש לו קצב סביר, אבל הוא ממש לא בסדר. מערכת היחסים בין סלסט וג'סי בסרט נחמדה, אבל לא מספיק מידבקת כדי שאני אאמין לכל תסבוכות התסריט, ובכלל, סלסט היא "חזאית טרנדים" שזו, פחות או יותר, העבודה הכי סנובית שאיזושהי דמות עבדה בה באיזשהו סרט שאני מכיר. זה מחייב את סלסט להיות צינית כלפי זרמים קיימים, ולגבי זרמים אחרים, ובעיקר כלפי אנשים – היא חושבת שהיא יודעת מה אנשים אוהבים, ויותר מזה, מה הם יאהבו בעתיד. באחת הסצינות בסרט סלסט מוכיחה שהיא דווקא יודעת לקרוא אנשים לא רע דרך הביגוד שלהם, ודרך איך שהם מדברים. אבל היא לא יודעת לנצל את הידע הזה למשהו בעל ערך. הגבר שמנסה להתחיל איתה דווקא נחמד. היא דוחה אותו בגלל הערכה אולי נכונה על הנייר, אבל לא באמת.

בובת חרסינה וג'סי. לנצח.

אנדי סמברג, בתפקיד ג'סי, הוא החולייה החזקה של הסרט. הוא בשליטה כל הזמן, רגוע, אבל יודע גם להחצין רגשות (במידה). הבעיה הגדולה של הסרט היא שג'סי הוא לא הגיבור של הסרט. סלסט היא הגיבורה. ורשידה ג'ונס היא השחקנית הראשית של הסרט, והיא תופסת את רוב זמן המסך. ולא האמנתי לה לשניה.

התסריט עצמו גם לא מפותח מספיק. יש בדיחה אחת (גסה) שמשמשת ההומור המשותף של שניהם. השפה הסודית שלהם. אבל זה לא מספיק. צריך להיות שם יותר. ואיכשהו לא באמת הרגשתי את הקשר הזה. יש שם חיבה. אין שם מספיק אהבה כדי שאני באמת אתרגש. וחוץ מזה, יש בסרט כמה פיתולי תסריט לא הכי הגיוניים (במיוחד ההוא עם הזמרת הצעירה. בעת צרה היא פונה דווקא לסלסט?!).

ככה יוצא שבאמצע פסטיבל חיפה המצוין פרשתי לרגע לראות סרטים רגילים. סרטים מיוחדים יש בפסטיבל חיפה פעם בשנה. אני רוצה לקוות שהסרטים הרגילים של השנה השוטפת יהיו הרבה יותר טובים מזה.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

מחשבה אחת על “סלסט וג'סי לנצח: סרט מפלסטיק

  1. סרט מיותר. משחק גרוע, עלילה לא אמינה, יצאנו מהסרט באמצע.

להשאיר תגובה

