סרט קצר: וינסנט (טים ברטון)

בסוף השבוע האחרון עלו על המסכים בישראל כמה סרטים. על שניים מהם כתבתי אתמול ושלשום ("הורג אותם ברכות" הבינוני ו"האחות של אחותך" המצוין). עוד סרט שעלה וקצת נדחק הצידה הוא סרטו חדש של טים ברטון, אנימציית הסטופ-מושן "פרנקנוויני". אני מודה שעל טים ברטון אני יודע מעט מאוד, וכל מה שאני כן יודע מגיע יותר מקריאה, ופחות מצפייה בסרטיו. אבל אני חושב שאני לא אגזים אם אומר ש"פרקנוויני" הוא הטוב בסרטיו של ברטון זה לפחות עשור, אם לא יותר. הוא בטוח אחד הכי טובים שברטון יצר אי פעם. והוא בטוח אחד הכי טובים שראיתי השנה. אבל לפני שאני אעלה פוסט על הסרט החדש, אני רוצה לקחת אתכם חזרה לתחילת הדרך. לסרט הקצר (7 דקות) שמציג לעולם את עולמו של ברטון. את השפעות האקספרסיוניזם הגרמני, ואת השפעות סרטי האימה על עבודתו של ברטון.

"פרנקנוויני", החדש של ברטון, הוא כמו עבודת סיכום של קריירה. ולהערכתי כדאי לראות את הסרט הקצר הזה לפני שרואים את הסרט החדש. זה יכניס לקונטקסט כמה מהדברים שמתרחשים בסרט החדש. את הפוסט על החדש (והמצוין) של ברטון אני אעלה מחר.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

מחשבה אחת על “סרט קצר: וינסנט (טים ברטון)

  1. וינסנט זה אחד הסרטים האהובים עלי של ברטון, בעיקר כי את הקריינות הנהדרת מבצע וינסנט פרייס המדהים. שהילד בסרט קרוי על שמו.

כתיבת תגובה

