פרסי אופיר 2013: גולדברג ואייזנברג

לפעמים אני שואל את עצמי למה סרטים מסוימים משובצים להקרנות אקדמיה. מה, אתם באמת חושבים שתצליחו להתברג לרשימת המועמדויות? מול התותחים הגדולים? באמת?

"גולדברג ואייזנברג" הוא ממש לא סרט רע. הוא אפילו די משעשע. אבל אין לו מקום בטקסי פרסים. זה סרט שיכול (וצריך) למצוא לו קהל בהקרנות חצות בסינמטק. ועדיף שהקהל יבוא קצת שיכור.

אם הסרט לא היה נראה ונשמע כל כך עני, הייתי אומר שזה כמו הגרסה הקומית של האנקה. בן אדם אחד, חנון, שבסך הכל מנסה לחיות חיים פשוטים, פתאום מתחיל לסבול מנוכחות חוזרת ונשנית של נודניק שלא עוזב אותו. הוא מופיע ברגעים לא צפויים, מטריד, וסתם מפריע. החנון מנומס, או לפחות משתדל להיות מנומס. אבל המטריד לא סובל שדוחים אותו, והוא מתחיל להתנהג באלימות.

מהו מקור ההפרעה, ולמה הוא עושה את המעשים האלו – את השאלות האלו משאיר הבמאי-תסריטאי (בחוכמה) פתוחות. אין הסבר. אבל אם האיכות הטכנית של הסרט היתה יותר טובה, היה אפשר לדבר על פרסים ועל כבוד אקדמי. אבל הצילום של הסרט בהיר מדי, שרוף בקצוות לכל אורכו. וברגעים החשוכים לא רואים כלום. וניכר גם שהיתה פה עבודת סאונד הרבה יותר מדי מוגזמת.יש הרבה תוספות בסאונד של צעדים ושל רוח שהרגישו לי מוגזמים. כל אלו יוצרים אפקט מלאכותי שמקהה מאוד את האימה. אז מה שנשאר הוא בעיקר קומדיה משעשעת למדי, בעיקר בזכות יהב גל, שחקן שלא הכרתי עד עכשיו, אבל יהיה מעניין לעקוב אחרי הדובי החביב אבל הפסיכי הזה.

יהב גל ב"גולדברג ואייזנברג"

יהב גל ב"גולדברג ואייזנברג"

יש ליהב גל טיימינג קומי מושלם, והדרך שבה הוא אומר את הרפליקות שלו הפילה אותי לרצפה כל פעם מחדש.

התרגיל הקולנועי המשעשע הזה מרגיש לי קצת ארוך מדי (והאפילוג, למשל, מצד אחד הוסיף הרבה, ומצד שני נמשך הרבה מעבר למה שאפילוג צריך להימשך), וקצת מלאכותי מדי. כסרט גמר של סטודנט הייתי אומר שמדובר פה בעבודה מבטיחה ומסקרנת. בתור סרט שצריך לעמוד מול סרטים משוייפים בהרבה – אין לו באמת מה למכור. אבל לכשהוא יוקרן מסחרית, כדאי לבוא קצת בהיי. הוא יוציא אתכם מגכחים אל הרחוב.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

מודעות פרסומת

3 מחשבות על “פרסי אופיר 2013: גולדברג ואייזנברג

  1. לטעמי למרות המגרעות הטכניות שלו ומגבלות התקציב שלו היה בסרט הזה משהו הרבה יותר חי, בועט ומעניין מהרבה סרטים ישראלים שלא היו "שרופים בקצוות". לעניות דעתי לשפות איכות של סרט על סמך עוצמת הסאונד אפקטס במיקס זה פספוס של כשרון קסם שהיו נוכחים מאד בסרט הזה.

  2. ודבר אחרון באמת – "במסגרת הסרט העלילתי באורך מלא, יתקיים מסלול נוסף לסרטים דלי תקציב, (שגודל תקציבם במזומן מתחת ל- 1,000,000₪, המכונים באופן זמני "סרטי פרינג'/גרילה"). אז בטח שיש טעם להגיש את הסרט לתחרות

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s