לקראת 2014 בקולנוע הישראלי: שושנה חלוץ מרכזי

כבר שלוש שנים אני כאן. וזאת הפעם הרביעית שאני עושה את המסורת הזו: עם התקרבות סוף השנה האזרחית אני מביט על הפרויקטים המסקרנים של הקולנוע הישראלי בשנה החדשה. מה עומד בפתח, מה מסקרן, מה הולך לקרות בשטח בישראל של 2014. אז יש את מה שאפשר לראות מכאן, אבל ההיסטוריה הקצרה של הבלוג הזה מלמדת גם שדברים שרואים משם (כשהשנה נגמרת) לא רואים מכאן. כבר דיברנו לפני שנתיים על "העולם מצחיק" של שמי זרחין כזוכה הבטוח באופירים של 2012, ואז בא "למלא את החלל", ויותר חשוב מבחינתי, משום מקום הגיע סרט קטן ובעט לי במוח ("המשגיחים" של מני יעיש. "המשגיחים" גם זכה להיענות מפתיעה בקופות). בשנה שעברה דיברנו על "פלאות" ועל "לצוד פילים" כלהיטים הבטוחים של 2013. והם אכן באו והצליחו. ואז הגיע, שוב, משום מקום, אחד בשם יובל אדלר, והביא איתו את "בית לחם", וזה הסרט שסחף איתו את פרסי האקדמיה, וגם את הקהל (והוא עדיין מוצג בהצלחה על המסכים, ויש לו סיכוי לעבור את כמות הצופים של אבי נשר ושל רשף לוי, שני במאים מוכרים הרבה יותר ממנו).

אז כרגע, כשאני מביט לעתיד הקולנוע הישראלי, ומחפש את הסרטים המסקרנים והמעניינים של השנה הבאה, אני עדיין לא רואה את ההפתעות, את האלו שיפרצו ויגיעו משום מקום. ומצד שני, שנת 2014 נראית מכאן כשנה שבה יהיו בעיקר הפתעות. כרגע אין לי על הרדאר סרט של פיגורה מבוססת שאני ממש מרייר לקראתו (כלומר, יש שניים כאלו, אבל אני על הגדר כרגע מבחינת הציפיות שלי מהפרויקטים האלו. אני אזכיר אותם בהמשך סדרת הפוסטים הזו).  היום אני מתחיל את סדרת הפוסטים בנושא "לקראת 2014 בקולנוע הישראלי" עם "שושנה חלוץ מרכזי", שלפחות מכאן נראה לי כהצלחה הקופתית הגדולה ביותר של הקולנוע הישראלי בשנה הבאה.

כפי שכתבתי בפוסט על "הבורר", שי כנות הוא איש הצללים של רשף לוי. כנות עושה הרבה עבודה משובחת, ולהרגשתי, זהו רשף לוי שלוקח את כל התהילה. "שושנה חלוץ מרכזי" הולך, כנראה, לשנות את זה.

על שמו של כנות כבר רשום פרויקט קאלט אחד – "אהבה קולומביאנית". לטעמי מדובר בסרט חביב, וזהו. מאז עבר כמעט עשור, והנה מגיע הסרט החדש של שי כנות. וזה מה שאמור להיות ה"לצוד פילים" של השנה. סרט מצחיק ממש שגם יסחוף המונים (בהנחה שהוא אכן יצליח להצחיק. "הדילרים" של עודד דוידוף נפל בדיוק על זה). הסיפור של הסרט מבטיח קומדיה אפקטיבית, אבל גם אמירה מעניינת על הסטטוס של קהילת הלהט"ב בישראל של 2014. יש כאן פוטנציאל לסקנדל קטן, אם האיזון הפוליטיקלי קורקט יופר, אבל אם הכל ילך כשורה, יש כאן פוטנציאל ללהיט שהוא גם סרט טוב.

הנה הסינופסיס הרשמי של הסרט:

עמי שושן, חלוצה הצעיר והמצטיין של בית"ר ירושלים, יוצא לחגוג את שעריו במשחק ליגה במועדון ירושלמי. במועדון מפלרטט שושן, רווק חביב אך לא חכם במיוחד, נהנתן וחובב שמלות כרוב חבריו הכדורגלנים עם מירית הרוש היפהפייה. הוא אינו יודע שמירית היא המאהבת של "כושי" (חיים) בוקובזה, ראש ארגון פשע ירושלמי ובעליו של המועדון. "כושי", עבריין סוציופת וקר רוח שחש פגיעה אנושה בכבודו מתכוון לחסל את שושן בו במקום, אך נעתר לבסוף להצעתו הנואשת של שושן, כי יוותר על עונש המוות וימירו בהשפלה כבדה שאותה יצטרך לעבור שושן כתחליף. אלא ששושן אינו מעלה בדעתו את גודל ההשפלה שבחר עבורו "כושי": עליו לכנס תוך שלושה ימים מסיבת עיתונאים בשידור חי בה יצהיר בפומבי, לפני ההנהלה, האוהדים ועם ישראל כולו, כי הינו הומוסקסואל גאה.

זו מסיבת העיתונאים של שושנה, חלוץ מרכזי. קרדיט צילום: נועם יוסף

זו מסיבת העיתונאים של שושנה, חלוץ מרכזי. קרדיט צילום: נועם יוסף

נשמע אחלה.

בתפקיד הראשי אמור לככב אושרי כהן (שקצת נעלם לי בזמן האחרון. ברוך שובך), ולצידו מריאנו אידלמן וגם אלי פיניש (פיניש בעיקר מסקרן אותי. הוא קומיקאי בחסד עליון, והוא הפיל אותי לרצפה ב"זוהי סדום", אבל הוא גם שחקן דרמטי אדיר, והוא כבר הוכיח את זה ב"העולם מצחיק", ובעוד סדרת טלויזיה ששכחתי את שמה). גם גל גדות כאן. גדות היא חידה בעיניי. היא משחקת את המשחק ההוליוודי, וכן, היא תהיה וונדר וומן. לא מעניין אותי. אבל היא גם הוכיחה שהיא הרבה יותר מבחורה יפה בסדרת הטלויזיה היפה "קטמנדו".

שי כנות אמור לזוז למרכז הבמה הפעם. וזה הסרט שאמור להיות הלהיט הגדול של הקולנוע הישראלי בשנת 2014. אבל יש עוד כמה סרטים בפתח. עליהם בפוסטים הבאים.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

מחשבה אחת על “לקראת 2014 בקולנוע הישראלי: שושנה חלוץ מרכזי

  1. והתסריטאי של הסרט הוא עודד רוזן, שכתב לפני עשור את הקומדיה המצחיקה מאוד "הללויה". חיפשתי בבלוג שלך מי כתב את הסרט ולא מצאתי, אז עשיתי חיפוש בעצמי.

להשאיר תגובה

