תרמתי במשרד (2): אם וכאשר

לפני שנתיים הכנסתי את היד לכיס, ומבין החור שהיה שם גירדתי כמה ג'ובות, ושמתי אותו על סרט ישראלי שהיה עדיין בחדר העריכה. גם אני עזרתי לבחור אחד מוכשר (וגם נחמד לאללה. יצא לי לפגוש אותו מאז) לסיים את הסרט שלו. לסרט ההוא קראו "לא בתל אביב" (ולבחור קראו נוני גפן), והוא כבר היה על המסכים, ואפילו זכה בפרסים בחו"ל (והיה סרט לא רע בכלל. הנה מה שכתבתי עליו כשהוא יצא).

נתקלתי בעוד כמה בקשות לתמיכה מאז, אבל רק לאחרונה נתקלתי במשהו שממש גירד לי. אז גירדתי מאותו חור בכיס עוד כמה ג'ובות, ושמתי על משהו חדש. קודם כל, להתרשמות, הנה הטריילר לסרט הישראלי הזה, "אם וכאשר"

אני חייב לומר מראש: זה לא שהטריילר הזה כבר סחף אותי עד כדי כך שאני לא יכול לחכות עד שהסרט יהיה גמור. אבל מצאתי בו משהו שכבר נדמה לי שכמעט אבד מהקולנוע הישראלי. אני הרי סאקר של דרמות רומנטיות. ושל סיפורים אורבניים. והקולנוע הישראלי בשנים האחרונות, בסוג של ריאקציה לשינקינאות שאפיינה אותו בעבר, הולך יותר ויותר לפריפריה. הפוליטיקה חזרה לסרטים. והסרטים הולכים לירושלים, ולדרום הנטוש, ולגליל, ולכל רחבי ישראל. ואיכשהו נדמה לי שתל אביב ננטשה. שאין יותר סרטים תל אביבים. שהדור הצעיר שמחפש אהבה תחת לחצים של עבודה וקריירה ומצב כלכלי לא משהו (ע"ע מחאת רוטשילד מלפני כמה שנים) – את הדור הזה הקולנוע הישראלי נטש. הרי אם אני מגרד מהזכרון, בשנים האחרונות היו לי רק את "2 בלילה", אחד הסרטים שהכי נשארו לי בלב מכל הסרטים הישראלים של העשור האחרון (זה מה שכתבתי על "2 בלילה"), והיה גם את "יותר איטי מלב" של יוני זיכהולץ וינאי גוז (והנה הפוסט שכתבתי עליו, לתזכורת). וזהו. סיפורי האהבה של האנשים הצעירים בעיר הגדולה ראויים למקום יותר רחב ממה שהם מקבלים.

אז אולי הפרויקט הזה לא יהיה הסרט המושלם ביותר שנעשה. ואולי אני גם אמצא בו כמה חסרונות. אבל אני תמכתי בו כי אני רוצה לראות אותו. אני רוצה לראות סרטים בסגנון הזה. ואני מרגיש שיש מעט מדי כאלו בעברית. ובכלל, גם הטריילר הזה, כמו שהוא, לא רע בכלל. הוא רק צריך הידוק בעריכה. ובדיוק בשביל זה הם צריכים קצת עזרה במזומנים. אז גירדתי עוד קצת ג'ובות, ותרמתי.

אם גם אתם חולקים איתי את ההרגשה הזו, ו/או אם מצאתם בטריילר הזה שלמעלה משהו שדגדג לכם, וגם אתם רוצים לראות את המוצר המוגמר, תירמו גם אתם. זה לא כואב בכיס. רק מאה או מאתיים שקל, ואתם תקבלו סיפור (כנראה) מרגש על החיים שלכם. לפרטים נוספים, ולעזרה לפרויקט הזה, לחצו כאן.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

להשאיר תגובה

