פרסי אופיר 2014: שגר אותי לחלל, סשה!

יוצרת הסרט פתחה אותו לצפייה לקהל הרחב באינטרנט בתשלום סמלי (באמת סמלי). הנה, כאן. ומכיוון שכל אחד יכול לראות, כל אחד יכול גם לכתוב. אני לא בטוח שתרצו לראות אחרי שתקראו, אבל, מצד שני, זו דעה של אדם אחד. יכול להיות שאולי לכם יש טעם שונה.

תראו, קשה להתייחס ברצינות לסרט הזה. כן, זו קומדיה. בהגדרה זו קומדיה. ובהגדרה זה סרט לואו-באדג'ט. מאוד לואו באדג'ט. ונדמה לי שזיהיתי שם איזושהי כוונה טהורה בתוך כל היצירה הזו.

beam me up sasha

אבל בחיי, הסרט הזה לא סותם את הפה לשניה!

יש ליוצרת הסרט הזה משהו להגיד על אהבה. ועל טכנולוגיה. ועל אהבה וטכנולוגיה. והיא אומרת את זה. ואומרת את זה. ואומרת ואומרת. הסרט הזה הוא דברת אינסופית. בעיקר דברת גבוהה כזו, שמאוד לא סביר שאנשים רגילים יגידו. אז אין כאן מקום אפילו לדמויות, ועלילה, וסיפור, ותהליכים דרמטיים. נכון, יש כאן נסיון לעשות קצת מונטי פייטון, עם אנימציות משונות, ונונסנס כיד הדמיון, אבל בחיאת רבאק, אין כאן שום רגע של שקט, אין כאן שום הגיון בשגעון.

"שגר אותי לחלל, סשה" הוא נסיון מעניין לעשות קומדיה רומנטית מקורית, וגם להשתמש בחוסר התקציב בצורה מודעת, אבל אין כאן תסריט מסודר, שחקנים שיכולים לבנות דמות (גם אם היא גרוטסקית), או כל דבר אחר שאפשר להתייחס אליו ברצינות.

ובעיקר, אין לסרט הזה כמעט בדיחות שעובדות. וקומדיה לא ממש מצחיקה זאת בעיה.

חבל. אפשר לעשות סרטים מוצלחים גם בגרוש וחצי. "שגר אותי לחלל, סשה!" הוא לא כזה לטעמי.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

כתיבת תגובה

