פסטיבל חיפה 2014: יום מפרך

(שם הסרט במקור: Kkeut-kka-ji-gan-da)

אין על הקוריאנים. פשוט אין. אם אתם רוצים סרט אקשן כמו שצריך, קצבי כמו שצריך, מותח כמו שצריך, אלים כמו שצריך – רק קוריאני.

וזה לא ש"יום מפרך" הוא סרט המתח או האקשן הכי טוב שראיתי. למעשה, הוא לא כל כך מתח אותי. אבל זה בידור מהודק, עשוי היטב, כמו שכתוב בספר. האקשן ממריץ את האדרנלין, המוסיקה מתגברת, הצילום מתאים את עצמו לקצב, העריכה מדויקת, וההעזה מדהימה כל פעם מחדש. והיתרון של "יום מפרך" – ההומור. יש בסרט הזה כמה וכמה הברקות קומיות נפלאות. המצאות שמעידות על הרבה דמיון. כמה וכמה סצינות בסרט שפשוט גורמות לי לאמר "וואו!" (וכמובן לצחוק בקול).

Kkeut-kka-ji-gan-da

"יום מפרך" מספר על שוטר שהוא, איך לומר, לא הכי ישר בעולם. הוא מהאלה שמועלים. כמו כולם. רק שהוא נקלע אל בין הכוונות אל שוטר הרבה יותר מושחת ממנו. אז מצד אחד, בחלקים הראשונים של הסרט, קשה לי ללכת עם הגיבור שלי, כי הוא שוטר מושחת. כאן בא ההומור לעזרתי, מחליק לי את החלקים הפחות מוסריים. ואז הסרט הופך למרדף אחד ארוך לחיים ולמוות. וכושר ההמצאה הקוריאני פשוט פוער לסתות. עד שמגיעים לסוף, לשואו-דאון הסופי (ולא, זה לא מה שאתם חושבים. "יום מפרך" הוא מסוג הסרטים שבהם גם אם חשבתם שאנשים מתים, לא ממש בטוח שהם מתים). השואו-דאון הזה הוא ארוך, אלים, מדמם, ומותח. כמו שצריך בבידור עשוי לעילא.

אז אני אומר זאת שוב: לא צריך לפתות אותי יותר מדי. תגידו "סרט אקשן קוריאני" – ואני שם. לא ממש משנה השם של הבמאי. גם ככה כל השמות שלהם נשמעים אותו הדבר. "יום מפרך" ממשיך את המסורת המפוארת של הקולנוע הקוריאני החדש. לא הסרט הכי גדול שראיתי השנה, אבל בידור משובח. כיף של סרט. מאוד מומלץ לראות.

הקרנה נוספת – הערב, ה-18/10.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

מחשבה אחת על “פסטיבל חיפה 2014: יום מפרך

  1. כאשר נותנים למי שניהל בעברו רדיו פיראטי, (דני נישליס) לעמוד בראש פסטיבל הסרטים, הכישלון הקולוסאלי מובן!
    זה היה פסטיבל חיוור, עם מעט רגעי התרוממות רוח. כל הזמן היו איחורים ותקלות; הניסיון של המארגנים לטעון שכל הפשלות קרו בגלל מבצע צוק איתן, זו בדיחה עצובה. עיריית חיפה הפיקה פסטיבל גרעוני על חשבון משלמי הארנונה שלה, מה שמצטרף לחור התקציבי הגדל.

להשאיר תגובה

