איתן ווייץ, מבקר קולנוע

זוהי סתם הודעה קטנה מטעם ההנהלה (אני): בסוף השבוע האחרון התקיימה ישיבה של פורום מבקרי הקולנוע בישראל. בין העניינים שנדונו היו קבלת חברים חדשים. מפה לשם, הם החליטו, השד יודע למה, לצרף אותי. אני. איתן ווייץ. אני מבקר קולנוע. משונה.

צריך לומר: אמנם למדתי פעם קולנוע, אבל לא למדתי עיתונות אף פעם באופן מסודר. אני מנהל את הבלוג הזה כבר יותר מארבע שנים, ויש לו כמה מאות כניסות ביום. נחמד וצנוע, ולא הרבה יותר מכך. אף פעם לא חשבתי לקרוא לעצמי מבקר קולנוע באופן רשמי, עד שיותר ויותר אנשים (ודווקא מהמכובדים, מאלו שכן יש להם קבלות של מבקרי קולנוע) נתנו לי פידבקים חיוביים על הכתיבה שלי. עד היום, למשל, נמנעתי מלכתוב בכותרות של הפוסטים שלי את שם הסרט, ולצידו את המילה "הביקורת". תמיד נתתי לפוסטים שלי שמות טיפשיים שכאלו. מעכשיו אני יכול לכתוב את המילה "הביקורת" כמו כל 30 החברים האחרים בפורום המבקרים הישראלי (ביניהם גם המכובדים ביותר, כמו למשל, יאיר רוה, ההוא מסינמסקופ, אבנר שביט שכותב בוואלה, שמוליק דובדבני וארז דבורה שכותבים ב Ynet, ועוד הרבה אנשים מצוינים שכותבים ומבקרים בכלי תקשורת מכובדים ומוכרים).

ועוד צריך לומר: אני לא מבקר קולנוע עם סמכות. אני לא בא ואומר: סרט X הוא מצוין, וסרט Y איום. אני כן אומר: לדעתי, סרט X מצוין, ולטעמי, סרט Y איום, ואני משתדל לנמק כמיטב יכולתי. הדיעה שלי היא רק הדיעה שלי, והיא לא אמת מוחלטת. ואתם עדיין רשאים לכתוב לי בתגובות "אתה לא מבין כלום בקולנוע!!!111…", או גם להחמיא לי (זה גם בסדר). אני רק שמח שדרך ההתנסחות שלי קיבלה השבוע סוג של חותמת רשמית שאומרת שאולי אני בכל זאת שווה משהו. שהבלוג הזה בכל זאת שווה משהו (קטן, אבל משהו).

אז זהו. לא צריך לכתוב יותר מדי. בסוף השבוע הזה יופיעו כאן ביקורות על "לוויתן" הרוסי (סרט יפה בעיניי, אבל לא יצירת מופת, כמו שחלק מחברי המבקרים חושבים), ועל "כח עליון" השוודי (סרט מאוד משונה לטעמי. שזה טוב. וגם לא טוב). וגם "בירדמן" עולה בסופ"ש הקרוב, אבל טרם ראיתי אותו. אני מניח שגם עליו אני אכתוב ביקורת בסופ"ש הקרוב (האם אני אראה השבוע את סרט השנה שלי לשנת 2015?. זה מה ששאר חברי המבקרים אומרים…). ואני כמובן ממשיך לעקוב אחרי טקסי האקדמיות במדינות שונות (מחר תתפרסם רשימת המועמדים לטקס הסזאר הצרפתי. האם האקדמיה הצרפתית תעמוד בפרץ, ותדע לא להחמיא יותר מדי לסרט הצרפתי המצליח של השנה, "למה זה מגיע לי?", שהרבה מאוד אנשים ראו, גם בישראל, אבל לטעמי, ולטעם רוב חברי המבקרים, הוא סרט איום ונורא?). אז זהו. זה שקיבלו אותי לפורום המבקרים זה רק אומר שיש עבודה לעשות. אני ממשיך כרגיל. לעבוד.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

6 מחשבות על “איתן ווייץ, מבקר קולנוע

  1. היי איתן.
    שיהיה בהצלחה !
    תמיד היית מוצלח ומקצועי,
    עכשיו גם יש חותמת.
    רוני.

  2. ברכות. זה קצת נשמע כאילו הכניסו אותך לקבוצת ווטסאפ סודית 🙂

  3. אין יותר מרגש מלראות מישהו שמשקיע את כל כולו במשהו, בלי שום רצון לקבל הערכה כלשהי אלא רק כי זה הבייבי שלו, וזה באמת עושה לו טוב.
    היה ברור שזה עניין של זמן עד שתקבל את ההכרה והערכה להם אתה ראוי.
    בלוג קטן וצנוע בלי רעש וצלצולים, ומאחוריו אדם צנוע, ושניכם מוערכים, בזכות התוכן. כל הכבוד!

להשאיר תגובה

