פרסי האקדמיה הקנדית לקולנוע: הזוכה

ואולי אני האידיוט היחיד.

ואולי אני הילד היחיד שזועק: המלך עירום.

ואולי אני לא מבין כלום.

ואולי אני צודק.

בעוד שבועיים עולה בישראל "מאמי" של קסאוייה דולאן (טריילר). ראיתי את הסרט, וממש שנאתי אותו. אבל מאז בכורתו בפסטיבל קאן בשנה שעברה, הסרט הזה סוחף את כל המבקרים. אתמול בלילה הוא היה לזוכה הגדול של פרסי האקדמיה הקנדית לקולנוע.

xavier dolan win"מאמי" זכה ב-9 פרסי אקדמיה קנדים: פרס הסרט, בימוי, עריכה, שחקן, שחקנית, שחקנית משנה, תסריט מקורי, צילום, ואיפור.

"מאמי" השאיר מעט מאוד פירורים לשאר הסרטים. אבל היו בכל זאת:

סרט האסונות הזניח "פומפיי" זכה ב-5 פרסים: עיצוב אמנותי, תלבושות, סאונד, עריכת סאונד, ואפקטים.

"מפות לכוכבים" המטורלל זכה ב-2 פרסים: למוסיקה (האוורד שור) ולשחקן המשנה (ג'ון קיוזאק).

ועוד סרט שקסאוויה דולאן, הבמאי של "מאמי", היה מעורב בו הוא "שיר פיל". דולאן רק משחק בו, ולא כתב או ביים אותו. ו"שיר פיל" זכה בפרס התסריט המעובד.

כאמור, עוד שבועיים הסרט עולה בישראל. וכמה ימים אח"כ יתקיים טקס חלוקת פרסי הג'וטרה של האקדמיה הקוובקית. האם גם שם דולאן יהיה לזוכה הגדול? אני, כמובן, אמשיך לעקוב.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

להשאיר תגובה

