דוד די דונטלו 2015: הזוכה

לפני כחודש סקרתי כאן את רשימת המועמדים לפרס האקדמיה האיטלקית לקולנוע, פרס דוד די דונטלו, לשנת 2015. אתמול התקיים באיטליה טקס חלוקת הפרסים. סרט אחד התבלט מעל כולם.

והזוכה הגדול הוא

"נשמות שחורות" (בימוי: פרנצ'סקו מונצי)

לפני כחודשיים הסרט הזה פתח את שבוע הקולנוע האיטלקי בסינמטקים. דילגתי על הסרט הזה כי הוא לא נראה לי מספיק מעניין. גם הטריילר הזה נראה לי אמנם מסוגנן ומכובד, אבל רציני מדי, ובעיקר כמו משהו שראיתי כבר אינספור פעמים בעבר. אבל אולי אני טועה, ובסרט הזה יש בכל זאת משהו. אולי בתוך כל הרצינות התהומית הזו יש בכל סרט איכותי. האיטלקים החליטו שזה הסרט האיטלקי הטוב של השנה. דרמת המאפיה הזו זכתה ב-8 פרסי דוד די דונטלו: פרס הסרט, בימוי, תסריט, הפקה, עריכה, צילום, מוסיקה, ושיר.

מה שהשאיר רק פירורים לשאר:

"נער פלא", הדרמה על חייו של המשורר בן המאה ה-19, ג'יאקומו ליאופארדי, זכתה ב-5 פרסים: פרס השחקן, עיצוב אמנותי, תלבושות, איפור, ועיצוב שיער.

"נער בלתי נראה", סרט מסקרן על, ובכן, על נער שמביע משאלה להיות בלתי נראה, והוא אכן הופך לכזה, הסרט הזה זכה בפרס האפקטים.

לפני כחודש, כשסקרתי כאן את המועמדים, כשהגעתי לסרט "אמא שלי" כתבתי: "לסרט הזה, אני מעריך, לא נצטרך לחכות יותר מדי". ובכן, הפעם צדקתי. בתי קולנוע "לב" מתכוונים להפיץ את הסרט החדש של נני מורטי כבר בחודש הבא. "אמא שלי" זכה לביקורות חיוביות כשהוקרן בפסטיבל קאן בחודש שעבר (אם כי הוא לא זכה שם בפרס), ואתמול, בטקס פרסי האקדמיה האיטלקית, הוא התנחם בשני פרסים: פרס השחקנית הראשית, למרגריטה באי, ופרס שחקנית המשנה.

מרגריטה באי זוכה בפרס האקדמיה האיטלקית אתמול

מרגריטה באי זוכה בפרס האקדמיה האיטלקית אתמול

בפרס הסרט האירופי זכה "התיאוריה של הכל", ובפרס הסרט הזר זכה "בירדמן", שגם כאן גבר על "התבגרות".

ועד כאן פרסי האקדמיה האיטלקית לקולנוע לשנת 2015. את סרטו של נני מורטי נראה בקרוב. את "נשמות שחורות" פספסתי, אבל אולי מישהו יביא אותו שוב (פסטיבל ירושלים?). ובשנה הבאה סרט חדש של פאולו סורנטינו, שקיבל ביקורות מעולות בקאן, אם כי הוא נראה לי דומה למדי ל"יפה לנצח", שזכה באוסקר, אבל אני מאוד לא אהבתי. ובטח יהיו הפתעות נוספות.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

להשאיר תגובה

