לולה 2015: הזוכה

סימנתי לי צפיית חובה: בפסטיבל ירושלים הקרוב, ממש עוד כמה שבועות, יוקרן הסרט "ויקטוריה". סרט גרמני על בחורה ספרדיה בברלין שנקלעת אל מערבולת של אקשן, שוד ועוד צרות שונות ומשונות. סרט אקשן גרמני שנמשך 140 דקות ומצולם כולו בשוט אחד. בתכניה של פסטיבל ירושלים גם מבטיחים שהפעם זה באמת שוט אחד, בלי טריקים, כמו "בירדמן".

ואמש "ויקטוריה" אישש את הסקרנות שלי ממנו כשהפך לזוכה הגדול של טקס פרסי הלולה, פרסי האקדמיה הגרמנית לקולנוע לשנת 2015. את הסרטים הבולטים ברשימת המועמדים סקרתי כאן בבלוג לפני כחודש. "מבוך השקרים", המוקרן בימים אלו בישראל, היה מועמד ל-4 פרסים, כולל פרס הסרט. הוא לא זכה אפילו באחד (אנחת רווחה. לא אהבתי את הסרט). זוכה האוסקר, CitizenFour, שהוא גם הפקה גרמנית, זכה בפרס הסרט הדוקומנטרי (אני, כזכור, לא התלהבתי מהסרט). "מי אני –  אף מערכת לא בטוחה", עוד סרט שנראה מסקרן, זכה בפרסי העריכה, העיצוב האמנותי, והסאונד. "אנחנו צעירים, אנחנו חזקים" (שיוקרן גם הוא בפסטיבל ירושלים הקרוב) זכה בפרס שחקן המשנה. "פיניקס", סרטו האחרון של כריסטיאן פצולד, זכה בפרס אחד – פרס שחקנית המשנה. ו"אחיות אהובות", הסרט התקופתי שהגרמנים שלחו השנה לאוסקר, זכה בשני פרסים – לתלבושות, ולאיפור.

מה שמחזיר אותנו ל"ויקטוריה".

הסרט המאוד מסקרן הזה זכה ב-6 פרסי לולה של האקדמיה הגרמנית: פרס הסרט הטוב ביותר, הבימוי, שחקנית, שחקן, צילום (בוודאי. סרט של כמעט שעתיים וחצי בשוט אחד. מובן מאליו שהוא יזכה בפרס הצילום) ומוסיקה.

סימנתי לי לראות את "ויקטוריה" בפסטיבל ירושלים. ויש עוד כמה. נדבר על זה בתחילת החודש הבא.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

להשאיר תגובה

