פסטיבל ירושלים 2015: חדר מנוחה

(שם הסרט במקור: Green Room)

בחיי שאני לא מבין את ההתלהבות הכללית מג'רמי סולנייה. הרבה מבקרים אהבו כבר את סרטו הראשון, "נקמה כחולה". אני יצאתי מסויג. וכאן, ב"חדר מנוחה", המבקרים כבר מתייחסים לסולנייה כאחד שמקיים את ההבטחה. ואני מסתכל מהצד, ולא מבין.

green roomכן, הסרט שומר על קצב מדוד, ויודע לא להיכנס לפאניקה. אבל אני לא הבנתי כמעט כלום מהסרט. למה בעל המקום רוצה לסגור אותם שם? חוץ ממה שהוא מסתיר בחדר-שבתוך-החדר, מה עוד יש לו שם שכל כך חשוב? מהי המאסטר-פלאן של הביג-בוס? ועוד כהנה וכהנה תהיות שלא היו ברורות לי. יש בסרט אלימות קשה, עם אברים חתוכים ועוד כל מיני דברים שמחים שכאלו, אבל לא תמיד רואים איך נחתכו אותם האברים. רוב הסרט מתרחש במהלך לילה אחד, ולא תמיד רואים מה קורה בחושך. ומערכות היחסים לא תמיד ברורות לי: יש הלהקה, ויש להקה שהיתה שם כבר קודם, ויש את זאת שנהרגה כבר בהתחלה: מי היא, ומה היא קשורה, ולמה מתחיל עכשיו מרחץ דמים בגללה? ואם הסרט מתרחש בסיר לחץ של זמן ומקום, למה לא הרגשתי מתח לכל אורך הסרט? ובכלל, באיזשהו שלב הסרט מתחיל לחזור על עצמו: אז הם יוצאים מהחדר, יורים עליהם/ דוקרים אותם/ שולחים בהם כלבים – הם חוזרים פנימה, עושים חישוב מסלול מחדש. ואז הם יוצאים שוב, ומותקפים שוב, ואיכשהו חוזרים לחדר. זה קורה כמה פעמים בסרט (ואגב, בעניין הכלב: הו, כמה התגעגעתי לסצינת הכלב והטרקטור מתוך "ציידי ראשים" הנורבגי. שם עשו אלימות והומור ומתח כמו שצריך).

בקיצור, הסרט הזה נראה לי יותר כמו סרט B הוליוודי משנות ה-50, רק אחד שנראה, ויזואלית, יותר טוב. אבל בבסיסו, זה מרחץ דמים די חסר פואנטה, כדי שהקהל צמא הדם יהיה מרוצה. בלי הרבה מתח, עם תסריט רזה ולא מפותח מספיק, מה שגורם לי לאבד עניין די מהר. אפילו ההומור לא מצחיק. לא מבין מה יש בג'רמי סולנייה הזה.

הקרנה נוספת, למי שבכל זאת רוצה: הערב, יום רביעי, ה-15/07.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

להשאיר תגובה

