כשעדה סולומון, מפיקת הסרט "! Aferim" (בראבו!) הגיעה לפסטיבל חיפה עם הסרט בסתיו האחרון, היא סיפרה, בין היתר, שהסרט הזה הפך לתופעה יוצאת דופן ברומניה. מעבר לכך שהוא היה הצלחה קופתית, הוא גם הפך לשיחת היום שם, דיון ציבורי שלם שהתפתח בגלל הסרט הזה. וזה מרשים במיוחד מכיוון שמדובר בסרט תקופתי שמתרחש במאה ה-19 ומצולם בשחור לבן.
אמש התקיים ברומניה טקס חלוקת פרסי הגופו של האקדמיה הרומנית, ואפשר היה לראות עד כמה הסרט הזה נגע במשהו עמוק בנפש הרומנית. כמעט כל המערכונים ששובצו בטקס, ושבוצעו ע"י המנחה ושחקנים אורחים, נגעו ב"בראבו!", אם זה חיקויים של שחקנים העושים אודישן לסרט הזה (כולל חיקוי של רוברט דה נירו), או סקצ' שבו אנשים מבוגרים מנסים להסתדר עם אינטרנט ועם פייסבוק, וזה מצולם בשחור לבן (כי "בראבו!" מתרחש במאה ה-19, הרבה לפני העידן הדיגיטלי).
הסרט, שהוא כאילו שם ואז, אבל מאוד נוגע לכאן ועכשיו, ומתעסק בגילויי גזענות, ועד כמה היא טבועה בנו, מספר על גבר שנשלח ע"י אדון עשיר למשימה: למצוא את העבד שלו שברח אחרי שהתגלה שהוא שכב עם אשת מעסיקו. בדרך, כל הזרים מקבלים מנה הגונה של גזענות 'טובה', אם בדיבורים ואם במעשים, עד הסוף המחריד. זהו הסרט השני ברציפות של ראדו ז'ודה שזוכה בפרס האקדמיה הרומנית. הקודם (והטוב יותר לטעמי), "כולם במשפחה שלנו", היה אמנם עכשווי ושונה מאוד בסגנון, אבל גם הוא היטיב לתאר את הרוע האנושי בצורתו הטהורה והמפלצתית ביותר, כך שמאוד כדאי לשים לב לבמאי הזה, ראדו ז'ודה, ולחפש את סרטיו הבאים (לרענון: זה מה שכתבתי על "כולם במשפחה שלנו", וזה מה שכתבתי על "בראבו!").