מסע הטבעת: הביקורת

כאן אמורה להיות הביקורת שלי על "מסע הטבעת". אבל "מסע הטבעת" הוא לא סרט, אז אי אפשר לכתוב עליו ביקורת.

זה אחד מאותם רגעים בו עלי להחליט אם אני רוצה באמת לנסות ולנתח מה לא עובד ביצירה הזו, או פשוט לקצר ולא לתת ליצר הרע לשלוט באצבעות שמקישות במקלדת. אני מעדיף לקצר.

כי ל"מסע הטבעת" אין תסריט. כלום. גורנישט. אני מניח שהיה כאן רעיון לעשות את גרסת צוקר-צוקר-אברהמס ל"שר הטבעות" – כלומר קומדיה שהיא סוג של פרודיה על הטרילוגיה ההיא. אבל אין ב"מסע הטבעת" אפילו בדיחה אחת. אפילו רגע אחד מצחיק. שום גג. נאדה (מלבד הרגע הזה שבו חמור מחרבן באמצע מגרש כדורסל. אני מניח שמי שחשב על זה התפוצץ מצחוק ברגע שהוא המציא את זה. זה לא עובד באופן מעשי).

אין דמויות ב"מסע הטבעת". אין סיפור. אין מסע. יש סימון נקודות שהיה צריך למלא אותן בהרבה תוכן, ובהרבה-הרבה בדיחות. אין. דבל'ה גליקמן מנסה בכל כוחו להוציא מים מן הסלע מהדמות הארצ'יבאנקרית שלו, אבל אין לו עם מה לעבוד.

דבר אחד טוב יש ב"מסע הטבעת": הופעת אורח מעולה של טוביה צפיר, שמזכירה לי, ולו לרגע קט, שבשנות ה-80 הוא היה החקיין מספר אחד בישראל. על התפקיד שלו ב"מסע הטבעת" הוא צריך לקבל מנוי קבוע למשחקים של מכבי תל אביב.

אבל חוץ מהדקות הבודדות של טוביה צפיר, אין ב"מסע הטבעת" כלום. לא סיפור, לא דמויות, לא צחוקים, לא בדיחות, לא רגש, ולא סרט. לפני שמישהו שם כסף על הפקה שאמורה להביא קהל (כי קומדיה, וקיץ, וקליל כזה) כדאי שמישהו יבדוק אם בהפקה יש יותר מדף נייר אחד של הצעת עבודה שמשמש כתסריט. כי זה כל מה שיש כאן.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

להשאיר תגובה

