פסטיבל סידני 2017: עכבר משוגע

(שם הסרט במקור: Wilde Maus)

איזו אכזבה. אני חשבתי שאני הולך לראות קומדיה מטורפת על אדם שאיבד את עבודתו, אז הוא נוקם בבוס שלו בדרכים יצירתיות. וזה סרט אוסטרי, אז כמו שאני מכיר את העם הזה, הנקמות אמורות להיות קרות ואכזריות במיוחד. אז זה אמור. זה לא מה שזה באמת.

כי זו קומדיה. אבל היא זזה ממש לאט.

יש שניים-שלושה סיפורי משנה שמאטים מאוד את הקצב: להמשיך לקרוא

פסטיבל סידני 2017: על גוף ונשמה

(שם הסרט במקור: Teströl és Lélekröl)

זה הסרט שזכה השנה בפרס הראשון, דב הזהב, בפסטיבל ברלין. מצד אחד, זה קל להבין למה. ומצד שני, למרות שאני מכיר ביופי ובמקוריות של הסרט, יש לי גם השגות.

כי יש כאן רעיון נפלא. בסיס מדליק לקומדיה רומנטית נהדרת: גבר ואשה נפגשים, ומסתבר שהם חולמים כל לילה את אותו חלום בדיוק. ההיכרות שלהם מתבססת על הדרך שבה החלומות שלהם מתפתחים. מכאן אפשר לצאת להמון כיוונים, לפתח קומדיה רומנטית מרגשת וחכמה.

אבל הבמאית של הסרט מנסה להיות חכמה מדי, ומעמיסה על הסרט יותר מדי נושאים:

להמשיך לקרוא