פרסי האקדמיה היפנית לקולנוע 2019: הזוכים

קצת קשה להשיג מידע על טקס הפרסים הזה (כי זה ביפנית), אז טיפה באיחור:

אתמול נערך ביפן טקס חלוקת פרסי האקדמיה היפנית לקולנוע. את המועמדים העיקריים סקרתי כאן בבלוג לפני חודש וחצי. אבל היה זוכה אחד ברור, ואותו מכירים גם בישראל

זה הירוקאזו קורה אדה.

הבמאי בן ה-56 הזה עובד בקצב מטורף. בשנה האחרונה, הקריירה שלו, שממילא זוכה לחיבוק חם מהמבקרים ומהקהל בכל העולם (כולל בארץ), זכתה לשיא חדש: הוא זכה בפרס הגדול של פסטיבל קאן האחרון, והיה גם מועמד לאוסקר. קורה אדה עובד כל כך מהר, עד שדי בטוח שבפסטיבל קאן הקרוב כבר יהיה לו סרט עוד יותר חדש (הפעם הוא הולך בדרכו של אסגר פרהאדי האיראני, ויוצר סרט בצרפת. החדש יהיה עם קתרין דנב, ג'ולייט בינוש, ולודיבין סאנייה). קורה אדה מנסה את כוחו מחוץ לבית, אבל גם בבית שלו אוהבים אותו. אתמול הוא זכה בכבוד הגדול של האקדמיה היפנית, כשסרטו "המשפחה שלי" (万引き家族), שהוקרן לאחרונה בהצלחה בישראל, זכה ב-8 פרסי אקדמיה: פרס הסרט הטוב ביותר, בימוי, תסריט, שחקנית, שחקנית משנה, מוסיקה, צילום, ותאורה.

"המשפחה שלי" השאיר מעט מאוד לאחרים, ובכל זאת:

סרט הפשע המסקרן "דם זאבים" (孤狼の血) זכה בשני פרסי המשחק הגבריים (לשחקן ראשי ולשחקן משנה), וגם בפרס העיצוב האמנותי והסאונד (4 פרסים בסך הכל).

ו"תמשיך לצלם!" (カメラを止めるな!), שהוא סרט זומבים דל תקציב שהפך לתופעה סוחפת קהל ביפן, הסרט הזה זכה בפרס העריכה, ובפרס הקהל.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s