פרסי האקדמיה האוסטרלית לקולנוע 2019: המועמדויות

אתמול התפרסמה באוסטרליה רשימת המועמדויות לפרס האקדמיה הלאומית שלהם. הקרב העיקרי השנה הוא בין הסרט האיכותי לבין הסרט המצליח.

"הזמיר" (The Nightingale), מערבון הנקמה האכזרי הנפלא של ג'ניפר קנט, הוא המוביל במספר המועמדויות. סיפורה של אשה היוצאת אחר הגבר שאנס אותה, הרג את בעלה, ואת הילד שלה. כמות הזעם שהיא אוצרת בתוכה אחרי שהיא עוברת את הבלתי יתואר (שקנט מתארת בכל זאת, מה שהופך את הסרט לקשה מאוד לצפיה, ועם זאת מאוד כדאי) היא עצומה, והיא גם מתפוצצת בסצינה אחת מדהימה, אבל זאת גם השאלה שהסרט הזה שואל: האם ניתן לנהוג בדרכי שלום גם מול חיות אדם, או שאין לנו ברירה, ואנחנו חייבים להפוך לחיות בעצמינו בעולם חסר רחמים שכזה.

"הזמיר" מועמד ל-13 פרסי אקדמיה באוסטרליה: פרס הסרט, בימוי, שחקנית, שחקן, שחקנית משנה, 2 שחקני משנה, תסריט, צילום (ראדק לאדז'וק, שצילם גם את סרטה הקודם של קנט, "הבבדוק", וגם את "פרינסס" הישראלי), עריכה, סאונד, עיצוב אמנותי, ותלבושות.

הסרט השני, המאוד מצליח (לפחות בישראל) הוא "מלון מומבאי" (Hotel Mumbai). הסרט הזה, שאני מצאתי אותו חלבי למדי, מתאר בצורה יפה למדי, הרבה יותר מדי יפה, את התקפת הטרור המשולבת על העיר מומבאי, והוא מתרכז במלון טאג', ובסיטואציית המצור על המלון הזה.

"מלון מומבאי" מועמד ל-12 פרסים: פרס הסרט, בימוי, שחקנית, שחקן (דב פאטל), שחקנית משנה, תסריט, צילום, עריכה, סאונד, מוסיקה, עיצוב אמנותי, ותלבושות.

עוד סרט מדובר הוא "המלך" (The King) של דיויד מישוד.

סיפורו של מי שהפך, כמעט נגד רצונו, למלך אנגליה, הנרי החמישי. בצעירותו, מסתבר, הוא הפנה את גבו לסגנון החיים הזה, חי בתוך עמו, אבל עם מותו של אביו, שהיה, מסתבר, עריץ, הפך הצעיר הזה למלך אנגליה, והוא היה צריך לנווט את דרכו בתוך פוליטיקת חצר פנימית, ומלחמה מדממת בחוץ.

דיויד מישוד כבר הוכיח שאלימות היא החומר שבו הוא שוחה היטב, ורואים את זה גם בטריילר של "המלך". אני הייתי במיעוט שלא ממש התלהב מעבודתו המהוללת של מישוד שנקראה "ממלכת החיות", כי הדרמה שם היתה, לטעמי, חסרת תוקף רגשי, אבל אולי "המלך" הוא מקרה משודרג. או שלא.

"המלך" מועמד ל-11 פרסים: פרס הסרט, בימוי, שחקן (טימותי שאלמה, "קרא לי בשמך" וגם "יום גשום בניו יורק"), 2 שחקני משנה (בן מנדלסון וג'ואל אדגרטון), תסריט, צילום, עריכה, סאונד, עיצוב אמנותי, ותלבושות.

"ג'ודי ופאנץ'" (Judy and Punch) – מירה פולקס

במאה ה-17, בעיירה מוכת פשע, הסרט מתרכז בגבר ואשתו, מפעילי מופע בובות על חוט בשם "ג'ודי ופאנץ'". היא, כנראה, סובלת מנחת הזרוע של הגבר, וכשזה הופך לקשה מדי, היא מחפשת נקמה. זה מבטיח להיות פרוע ומשעשע (בניגוד לרצינות המחרידה של "הזמיר"), אבל הטריילר לא באמת מבטיח (או שזה פשוט הטריילר שהוא לא משהו, אבל אולי הסרט כן)."ג'ודי ופאנץ'" מועמד ל-9 פרסים: פרס הסרט, בימוי, שחקן, שחקנית (מיה ואסיקובסקה), תסריט, עריכה, מוסיקה, עיצוב אמנותי, ותלבושות.

"רוכבת כמו בחורה" (Ride like a Girl) – רייצ'ל גריפיתס

קודם כל, כן, זאת אכן רייצ'ל גריפיתס שאנחנו מכירים על כסא הבמאית. השחקנית שלמדנו להכיר ולאהוב ב"חתונתה של מיוריאל" (שם כיכבה לצד טוני קולט), כיכבה בסדרת הטלויזיה "עמוק באדמה", והיתה מועמדת לאוסקר על "הילארי וג'קי", עכשיו, בגיל 50, מביימת לראשונה סרט קולנוע באורך מלא.

שנית, הסרט הזה אולי שטחי והקונפליקט שלו ברור מדי, אבל זה לא אומר שהדרמה שבו לא עובדת. לפחות לפי הטריילר, מדובר כאן בקראוד פליזר אפקטיבי, שאולי גם יכול לתת השראה, בעיקר לקהל הנשי. כי הסרט הזה הוא על רוכבת סוסים שמתחרה בספורט הזה שהוא בעיקר גברי. סרט ספורט עם סוסים ועם אשה כנגד גברים ותפיסות מצ'ואיסטיות – מתכון מנצח שאם יקבל טיפול קולנועי הולם יכול להיות אחלה סרט. לפי הטריילר, זה באמת אחלה סרט.

ועם כל זה, "רוכבת כמו בחורה" מועמד רק ל-3 פרסים: פרס הסרט, שחקנית, ומוסיקה.

"חתונה סוף" (Top End Wedding) – וויין בלייר

וויין בלייר ביים לפני כמה שנים סרט חביב מאוד שנקרא "האבנים הכחולות" (The Sapphires). הוא חוזר עכשיו עם אחת השחקניות מאותו סרט, ולפי הטריילר, עם אותה רוח מחויכת לסרט שאם היה אמריקאי לא הייתי פוזל לכיוונו, אבל משהו באוירה כאן אומר לי שיש כאן סרט מאוד לא מקורי, אבל מאוד מהנה.

גבר ואשה. זוג צעיר. עומדים להתחתן, האמא של האשה נעלמת. "אני לא יכולה להתחתן בלי אמא!". אז מחפשים את האמא. ובאוסטרליה יש הרבה מקומות לחפש. נראה כמו קומדיה נעימה ובלתי מזיקה."חתונה סוף" מועמד ל-3 פרסים: פרס הסרט, שחקנית, ושחקנית משנה.

אלו הם הסרטים העיקריים ברשימת המועמדויות. טקס חלוקת הפרסים יתקיים ב-4 בדצמבר.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

מחשבה אחת על “פרסי האקדמיה האוסטרלית לקולנוע 2019: המועמדויות

  1. היי איתן
    אני ממתין בסבלנות למה שיש לך לומר על "ג'וקר", ראיתי היום ויצאתי ברגשות מעורבים…
    וחוץ מזה, אהבתי מאוד את 2 הסרטים הקודמים של דיויד מישוד – ממלכת החיות וגם את "THE ROVER".

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s