פסטיבל ירושלים 2022: החלטה לעזוב

(שם הסרט במקור: 헤어질 결심)

ההקלטה הזאת של השיחה שבה אמרת לי שאתה אוהב אותי
אני אמרתי שאני אוהב אותך?! מתי?

פארק צ'אן ווק. מהמובילים שבבמאי העולם. יש לו אנרגיה עצומה. למרות שהסרט החדש שלו ארוך יחסית (כשעתיים ורבע), דברים זזים כאן מהר יחסית. יש לו המצאות בימוי מרתקות וסוחפות. אבל אני לא הבנתי את הסרט החדש שלו.

כי יש כאן בלש משטרה. ויש כאן אישה. פאם פאטאל. בן זוגה מת. היא החשודה העיקרית. והיא מהסוג המעצבן שתדע לתת תשובה לכל שאלה. הבלש נשוי באושר. יש כמה רגעים יפים בינו לבין אשתו (אבל בת זוגו נעלמת מהסרט די מהר, וחסר שיווי המשקל של הצד שלה בכל הסיפור כאן). יש לבלש גם סייד קיק, שמספק כמה רגעים קומיים. גם הוא נעלם די מהר מהסרט. הבלש שלנו מתביית על האישה הזאת, עוקב אחריה, מנסה להוכיח שיש לה בכל זאת יד ורגל במות בן זוגה. ואיכשהו אני צריך להאמין שהאובססיה הזאת יש בה יותר ממסירות למקצוע. יותר מסקרנות לפתור את החידה הזאת.והוא פותר. מעגל סיפור מספר אחת נסגר בערך בחצי הסרט. אבל מעגל שני נפתח. עוד מקרה מסתורי. האישה הזאת היא חשודה סדרתית. ושוב – הוא לא אומר שהוא אוהב אותה (או שגם אני לא שמתי לב?!). הוא חוקר מסור. הסרט בכלל עבר למקום אחר, לזמן אחר. ופארק צ'אן ווק מנסה בכל כוחו להעביר לי שיש כאן יותר מעניין קרימינלי. יש לו המצאות קולנועיות מרתקות. הוא מצלם את גיבור הסרט מנקודת המבט של הטלפון. הוא מצלם את גיבור הסרט בשני מקומות בעת ובעונה אחת (כביכול). אבל כל הטכניקה (המרשימה) הזאת לא מצליחה להעביר לי את הרגש שיש או אין בין שני האנשים האלו.

דמות אשתו של גיבור הסרט, כאמור, נעלמת, ולא מספקת הסבר למה חסר לו בשיגרה (הם קובעים זמן קבוע לסקס. זה עצמו צריך להדליק נורה אדומה, אבל אין ממש המשך לסיפור הזה), ובני הזוג של הצלע הנשית נעלמים גם (בנסיבות מסתוריות, מה שמפעיל את הסיפור הבלשי), אבל הרגש כאן חמקמק, ואני מתחיל לאבד אחיזה בסרט.

וזה הכשלון של הסרט הזה. כי הוא כן מושך לכיוון הדרמה הרומנטית (הסוג של מעוותת), אבל אני לא מרגיש את האהבה כאן, ולא את המשיכה המינית, אם קיימת. ואז, כשמגיעים לסוף, לקרשנדו, הרגש שהייתי אמור להרגיש איננו, ואני נשאר עם טכניקה מרשימה, אבל בלי רגש. זה כאילו היה אמור להיות סוף שימלא את עיניי דמעות. זה לא קרה.

אז מה שנשאר הוא לראות סרט של במאי בשיא כושרו, ולהתפעל, ועם זאת, לאבד עניין באותו סרט, שבו הטכניקה מרשימה, אבל התוכן שהטכניקה הזאת משרתת מבלבל את הלב.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s