אתמול התפרסמו באוסטרליה המועמדויות לפרס האקדמיה לקולנוע של היבשת דאונאנדר. השנה שני במאים אוסטרלים הביאו שני סרטים עם פרופיל גבוה, שניהם כבר הוקרנו בישראל, אחד עם הצלחה לא קטנה, ואחד פחות. שניהם סרטים עם הפקה יקרה מאוד, שניהם הוקרנו גם בפסטיבל קאן, ואת שניהם כיבדה האקדמיה האוסטרלית לקולנוע במספר רב של מועמדויות.
"אלביס" של באז לורמן, הביוגרפיה של, ובכן, אלביס פרסלי, הוא המוביל את רשימת המועמדויות, עם 15: פרס הסרט הטוב ביותר, בימוי (לורמן), שחקן, שחקן משנה (טום הנקס), שחקנית משנה, תסריט, צילום, תלבושות, עריכה, עיצוב אמנותי, מוסיקה, סאונד, עיצוב שיער ואיפור, ליהוק, ואפקטים.
"3000 שנים של כמיהה" של ג'ורג' מילר, מעין פיתוח מוגזם מאוד של אלאדין, מועמד ל-13 פרסים: פרס הסרט הטוב ביותר, בימוי (ג'ורג' מילר), שחקן (אידריס אלבה), שחקנית (טילדה סווינטון), תסריט, צילום, תלבושות, עריכה, עיצוב אמנותי, מוסיקה, סאונד, עיצוב שיער ואיפור, ואפקטים.
את שתי המפלצות בצורת סרטים האלו לא ראיתי, כי הם לא ממש עניינו אותי. יותר מעניין אותי סרט אחר, שגם הוא קיבל אהבה גדולה מהאקדמיה האוסטרלית, והוא:
אשת החוואי, האגדה על מולי ג'ונסון (The Drover's Wife: The Legend of Molly Johnson) – לאה פרסל
ב-1893, מולי ג'ונסון היא אימא לארבעה ילדים קטנים, ובהריון מתקדם עם החמישי שבדרך. בן זוגה הוא חוואי שנמצא כעת במסע עסקים של כמה חודשים (ב-1893 מסעות היו ארוכים. לא הייתה תחבורה ממונעת). גב' ג'ונסון נשארה לנהל את משק הבית לבד עד חזרתו של בן זוגה. אל החווה מגיע גבר ממוצא אבוריג'יני המבוקש על ידי החוק באשמת רצח. היא לוקחת אותו תחת חסותה. כששאלת אשמתו מתערערת, וכשהחוק דופק על דלתה, מבקש ממנה להסגיר את הנמלט, כוחה כאישה וכוחה כאדם מוסרי כנגד גזענות יעמדו למבחן.
לאה פרסל היא הכוח המוביל בסרט הזה. היא הבמאית, תסריטאית, מפיקה, וגם שחקנית ראשית בפרויקט הזה, וניכר שזהו פרויקט חייה, ועם זאת, לפחות על פי הטריילר ועל פי מה שאני קורא, הצל של סרט אוסטרלי אחר, של "הזמיר" (ג'ניפר קנט), עומד מעל הסרט הזה. זה נראה פרויקט מסקרן, עם חשש שמא הסרט הזה לא באמת ילך מספיק רחוק, לפחות לא כמו שג'ניפר קנט הלכה.