פרסי האקדמיה היפנית לקולנוע 2023: הזוכים

היום התקיים ביפן טקס חלוקת פרסי האקדמיה לקולנוע שלהם. את המועמדים העיקריים סקרתי כאן לפני כחודש וחצי, אחרי שחלק מהמועמדים הוקרנו בסינמטקים בתחילת ינואר במסגרת פסטיבל קולנוע יפני. טקס הפרסים שהתקיים היום הכתיר בעיקר סרט אחד כסרט היפני הטוב ביותר של השנה, והוא:

"גבר" (ある男), בבימויו של קיי אישיקאווה. אני לא מאוד התלהבתי מהסרט הזה, שמספר סיפור מרתק עם מחשבה מעניינת על זהות, אבל עושה את זה בצורה שמצאתי צולעת ומבולבלת. ועם זאת, היו הרבה אנשים שאהבו את הסרט הזה יותר ממני, ולראייה, "גבר", שמספר על אישה ששוכרת בלש פרטי כדי שיגלה את זהותו האמיתית של בן זוגה המנוח, הסרט הזה זכה ב-8 פרסי אקדמיה יפנים: הסרט הטוב ביותר, בימוי, תסריט, שחקן, שחקן משנה, שחקנית משנה, סאונד, ועריכה.

סרט אחר שאכזב אותי בפסטיבל הקולנוע היפני בינואר הוא "קטנה, איטית, אבל יציבה", סרט על מתאגרפת חרשת. אז אולי בגלל המגבלה הפיסית של הדמות הראשית (ואולי בגלל שהיא הדבר הטוב העיקרי והכמעט יחיד בסרט הזה), השחקנית הראשית זכתה בפרס המשחק של האקדמיה היפנית.

עוד זוכים שכדאי להזכיר: "שין אולטרה-מן", מעין סרט אקשן גיבורי על שכזה, זכה בפרסי הצילום, תאורה, ועיצוב אמנותי.

ובפרס הסרט הזר זכה…"אהבה בשחקים מאווריק". ההוא עם טום קרוז.

איתן ווייץ

ניתן ליצור איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s