היטמן: הביקורת

(שם הסרט במקור: Hitman)

צריך לומר מראש: מדובר בסרט חביב מאוד. לרגעים מצחיק ממש בקול רם.

אבל גם צריך להודות על האמת: מדובר בחיקוי של וודי אלן. חיקוי מוצלח למדי, אבל חיקוי.

אבל נוסף: אם כבר חיקוי של וודי אלן, אז שיהיה כזה. וודי אלן בעצמו כבר בן 88. נדמה לי שאת סרטיו האחרונים (גם המוצלחים שביניהם) אלן כבר עושה על אוטומט. נדמה שהוא כבר לא מכניס את הנשמה שלו לסרטים. ריצ'רד לינקלייטר כבר בן 63. עדיין לא זקן, אבל כבר לא צעיר. יש מאחוריו קריירה מפוארת ומגוונת. והוא עדיין מלא תשוקה לקולנוע. "היטמן" הוא דוגמא טובה למה שאפשר לעשות כשאתה מלא כוונה לספר סיפור שאכפת לך ממנו.

אז מה יש לנו ב"היטמן"?

כותרות פתיחה על רקע של מוסיקת ג'ז – צ'ק

דמות ראשית שמספרת על עצמה בוויס אובר – צ'ק

שיחות פילוסופיות של אנשים כי סרטים (של וודי אלן) הם בידור גבה מצח – צ'ק

וגם העניין הזה של וודי אלן עם האנשים הרעים שלא תמיד באים על עונשם – צ'קלינקלייטר עושה כאן וודי אלן מאוד מוצלח, כי הסיפור שהוא מספר כאן יוצא דופן (עיבוד של סיפור אמיתי, מסתבר), וגלן פאואל בתפקיד הראשי מתמסר לחלוטין לחזון של לינקלייטר – הוא גם איש פשוט וגם סטאר הוליוודי; גם אדם רגיל וגם אדם בעל תושיה במצבי לחץ; גם מורה באוניברסיטה, וגם זיקית מחליפה זהויות ששולטת בכל רגע מי הוא ומה הוא. פאואל בשליטה מלאה על התפקיד, יודע מתי לתת פאוזה קומית, ומתי להוביל אותי בנכבי הרומנטיקה של הסיפור. גם אדריה ארחונה בתפקיד הנשי הראשי נוגעת ללב, והכימיה שלה עם פאואל מקסימה.

ועם זאת, צריך לומר שעריכת התסריט לוקה בחסר. וודי אלן יודע לעשות את הכול מהר. לתקתק עניינים. כאן נדמה לי שהסצנות המוקדשות לדיונים פילוסופים גם עוברות לי מעל הראש, גם מעכבות את קצב הסיפור, וגם מהוות תרגום בגוף הסרט כדי להעלות את הסאבטקסט של הסרט אל פני השטח. וגם העניין עם ההתחזות להיטמן – זה קורה קצת יותר מדי פעמים, וזה קצת חוזר על עצמו, ומעכב יותר את קצב הסרט.

עם קצב יותר מהיר, ועם פחות פילוסופיה, מדובר בסיפור מדליק שמסופר עם יצירתיות (גם להעתיק צריך לדעת. לינקלייטר עושה את זה מצוין ברוב הזמן), עם שחקנים נהדרים, עם פיתולי תסריט מרתקים – יש בסרט הזה הרבה רגעים מענגים, שנפרשים על פני סרט קצת ארוך מדי, מתפנק מדי. חוויה מהנה בסך הכל, אבל לא בלי חסרונות.

איתן ווייץ

ניתן ליצור איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

מחשבה אחת על “היטמן: הביקורת

  1. היי איתן

    הבן שלי ראה את הסרט הזה עם בת-זוגתו והייתי רוצה להעביר לו את הכתבה/ביקורת שלך למייל שלו, bergtomer@gmail.com
    אתה יכול בקשה לשלוח לו או, לחלופין, להנחות אותי כיצד לשלוח לו.

    תודה

    שלמה

כתיבת תגובה