גופו 2020: הזוכה

וטקס חלוקת פרסי האקדמיה הרומנית לקולנוע התקיים בפארק הירקון.

סוג של.

אתמול ב-19:30 בערב התחיל השידור החי. כשעה של ראיונות על השטיח האדום. אחרי עוד כמה דקות של התארגנות, ב-20:45, התחיל הטקס. מנחה אחד שעמד בצד שמאל של הבמה לכל אורך הטקס (שנמשך כשעתיים ו-45 דקות), שני מיקרופונים שהועמדו במרכז הבמה (במרחק מסוים ביניהם), ובין שני המיקרופונים הועמד סטנד קטן ועליו הונח כל פעם הפסלון. כמעט כל המועמדים הגיעו לקבל את הפרסים, היו נאומי תודה, מערכונים מוקלטים מראש – בקיצור, היה טקס כמעט רגיל לגמרי.

ההבדל העיקרי בין הטקסים בימים רגילים לטקס בימי קורונה הוא קיומו באוויר הפתוח. על מדשאה גדולה (סוג של פארק הירקון) הוקמה במה, מול הבמה נפרסו שולחנות וכסאות (במרחק מסוים ביניהם), וכל האורחים ישבו עם חבריהם סביב השולחנות. קיום הטקס בחוץ גרם לאחד הרגעים המשעשעים בטקס, כשהמנחה ניסה לגרש ברחשים ומעופפים דומים שמצאו להם מה לעשות באיזור.

את רשימת המועמדים העיקריים סקרתי כאן לפני 4 חודשים (לפני הקורונה. זוכרים את הזמנים ההם?). האקדמיה הרומנית לא התלבטה יותר מדי, וכבר מהשלבים הראשונים של הטקס ניתן היה להבין שסרט אחד הולך לקחת כאן את רוב הפרסים. והזוכה העיקרי הוא

קורנליו פורומבויו, במאי הסרט הזוכה, מקבל את הפרס אמש

"השורקים" (La Gomera). מהתלת הפשע הזו היתה מועמדת ל-13 פרסים. הסרט הזה זכה ב-9 פסלי גופו: פרס הסרט הטוב ביותר, בימוי, שחקנית משנה, שחקן משנה, תסריט, צילום, עריכה, עיצוב אמנותי, וסאונד.

"השורקים", שכבר הוקרן מסחרית בישראל (הנה הטריילר לתזכורת), כמעט ולא השאיר כלום לאחרים, אז אני רק אציין שבפרס סרט הביכורים זכה "אל תיגע בי", סרט האוונגארד שזכה בפרס הראשון בפסטיבל ברלין לפני שנתיים וחצי. סרט האנימציה "המסע המופלא של מארונה" זכה בפרס המוסיקה. "מפלצות" המסקרן זכה בפרס השחקנית. ו"כאב ותהילה" של פדרו אלמודובר זכה בפרס הסרט האירופי.

לטקס הרומני יש מסורת שבה במהלך הטקס הם מקרינים סוג של טריילרים לסרטים הרומנים של השנה הקרובה (יש כ-20 סרטים כאלו, אז הם מפזרים את זה במהלך הטקס בכ-4 מקבצים). מבלי להבין הרבה, נדמה שגם השנה יהיה קולנוע רומני מעניין. רק שצריך עדיין למצוא בתי קולנוע פתוחים כדי לראות אותם (הקורונה עוד לא הלכה).

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

מחשבה אחת על “גופו 2020: הזוכה

  1. דעתכם על ״מותו של הקולנוע ואבא שלי גם״ שנבחר לפסטיבל קאן ?
    ——–
    איתן לזאב: לא יודע. כשאני אראה, אני אומר גם את דעתי. בינתיים: מסקרן.
    נשלח מה-iPhone שלי

כתיבת תגובה