סיכום שנת 2023 בקולנוע

לפני הכול: אני בדרך כלל מחכה ליום האחרון של השנה לפני שאני מפרסם פוסט סיכום. מה גם שממש בימים אלו מתקיים הפסטיבל הגאה בתל אביב, ויש שם כמה סרטים מסקרנים (כולל סרט אחד שכבר ראיתי, ובעיניי הוא אחד היפים שראיתי השנה). הבעיה היא שבימים האחרונים אני חווה הצטננות קלה, ואני מעדיף להיות בבית עם התה והמרק והפוך. עוד בעיה היא שהפסטיבל נופל על נסיעה קצרה שהזמנתי לחו"ל (הבעיה, בעצם, היא שהפסטיבל נדחה בגלל המלחמה, והתאריך שנבחר נופל דווקא בזמן שאני לא בארץ. לא בסדר מצידם…).

אז יש את הסרטים שיש בפסטיבל הזה שאני לא אראה, ויש את הסרט החדש עם ניקולס קייג' שטרם ראיתי, ואת "פרארי" שיוצא בסופ"ש הקרוב (וגם אותו לא ראיתי), אז יכול להיות שאני מפספס סרט או שניים לסיכום השנה, אבל גם ככה ראיתי לא מעט סרטים ב-2023, ועד כמה שזה יהיה מוזר לומר, לטעמי דווקא הייתה שנה ממש טובה (בקולנוע. בחוץ ממש נורא ואיום).

יותר משנים אחרות, יוצא שסרטים שראיתי בפסטיבלים שונים וחשבתי שאין סיכוי שיגיעו להקרנות מסחריות דווקא כן הגיעו לסינמסיטים למינהו, רק שמלחמה, ועוד כמה צרות אחרות שבמדינה, ולא כולם תמיד באים לקולנוע, אז יש לא מעט סרטים שראיתי השנה ודווקא הוקרנו מסחרית, ומאוד אהבתי אפילו, ועדיין לא מספיק אנשים ראו, וגם יש סרטים נוספים שראיתי השנה ולא הוקרנו מסחרית בישראל וגם הם מצוינים, כך שיש לי מספיק חומר לסיכום השנה הרגיל שלי.

אלו הם עשרת הסרטים הכי טובים לטעמי שהוקרנו בישראל בהקרנות מסחריות ב-2023: להמשיך לקרוא