פסטיבל חיפה 2023: אזור העניין

(שם הסרט במקור: The Zone of Interest)

השואה הייתה לפני כ-80 שנה. אינספור סרטים, שירים, ספרים, וכל מיני יצירות אמנות אחרות נוצרו כדי לספר את הסיפור של השואה. כדי להמשיך ולספר את השואה לדור מודרני יותר, שכבר שמע וראה הכול, יוצרים מחפשים לגוון. למצוא דרכים יצירתיות חדשות לספר על מה שקרה אז. היו, למשל, קומדיות על השואה ("החיים יפים" האיטלקי שזכה באוסקר). לפני כ-7 שנים היה גם את "הבן של שאול", שניסה לסגור צמצם על אדם אחד מתוך ה-6 מיליון (גם הסרט הזה זכה באוסקר. אני יצאתי ממנו מסויג).

והנה מגיע "אזור העניין". ג'ונתן גלייזר הבריטי עשה רק 4 סרטים בעשרים השנים האחרונות. שלושה מהם מצוינים בעיניי (האחרון שבהם היה "מתחת לעור" עם סקרלט ג'והנסון. סרט אדיר בעיניי). גם כאן ג'ונתן גלייזר מפגין יכולת מרשימה. הוא בחר בקונספט, ועומד במשימה שהוא לקח על עצמו במאה אחוז. אני רק לא בטוח שהקונספט הזה לא שגוי מלכתחילה.

נדמה לי שאני היחיד שלא אוהב את הסרט הזה.כי הרעיון כאן הוא להראות את הניתוק הטוטאלי ממה שקורה לאחיך האנשים מדת אחרת. הם חיים מעבר לגדר, במחנה ההשמדה אושוויץ. הם מתים מעבר לגדר, במחנה ההשמדה אושוויץ. אבל מי ש להמשיך לקרוא

פסטיבל חיפה 2023: בלאגה לומדת לקח

(שם הסרט במקור: Уроците на Блага)

איזה סרט מעצבן, בחיי

יש לסרט הזה נקודת פתיחה מרתקת: אישה מבוגרת, מכובדת, מורה בגמלאות, נופלת קורבן למתיחה טלפונית שעולה לה הרבה כסף. אף אחד לא מתייחס אליה ברצינות במשטרה, היא מתביישת שהיא בכלל נפלה לתרגיל עוקץ שכזה, אבל הכסף לוחץ, אז היא מתחילה "לעבוד" בזה בעצמה.

כן, העולם מאוד קודר לפי הסרט הזה. במיוחד סצנת הסיום מראה את זה בצורה מאוד חריפה. כדי לשרוד בעולם הזה, צריך להיות חסר רחמים ובעל תושיה.

אז למה הסרט הזה לא מראה לי את התהליך מאישה טובה בולגריה לרוע מחריד?כי, הנה, למשל, סצנה ייצוגית בסרט: אחרי המקרה, מישהו משכנע את גיבורת הסרט ל להמשיך לקרוא

פסטיבל חיפה 2023: סטורם

(שם הסרט במקור: Storm)

ובסוף הסרט ילדה קמה מהמיטה בלילה, הולכת למקום שבו נמצא הטלפון הנייד, פותחת אותו ומשחקת איתו…סוף

"סטורם" הוא סרט שמאוד סיקרן אותי כי אני מחבב סיפורים נורבגים, ואני נמשך לטרגדיות שכאלו, ויש כאן גם שחקנית מצוינת עם רקורד מוכח, אבל, מסתבר, ש"סטורם" הוא סרט שמספר את הסיפור בלי לספר אותו.הטרגדיה מגיעה כבר בסצנה השנייה. האימא מסדרת דברים ברכב והילדים ר להמשיך לקרוא