פרסי האקדמיה האוסטרלית לקולנוע 2015: הזוכים

עכשיו 12 וחצי בצהרים שעון ישראל. תשע וחצי בערב שעון סידני, אוסטרליה. תושבי אוסטרליה יכולים לצפות עכשיו בערוץ 7 שלהם בשלט בטקס חלוקת פרסי האקדמיה שלהם לקולנוע. אני, בישראל, כבר יכול לכתוב על מה שהם יראו בעוד שעה. על מי זכה ועוד לא עלה על הבמה בטלויזיה האוסטרלית. פשוט מפני שהשידור שם באוסטרליה הוא לא שידור ישיר.

בשעתיים האחרונות עקבתי אחרי הלייב-טוויט של חלוקת הפרסים. כמו באמריקה, הטקס התחלק לשניים, והפרסים הטכניים יותר חולקו יומיים לפני כן, באירוע נפרד. משם יצא "מקס הזועם" הזוכה הגדול – הוא זכה בפרסי הצילום, עריכה, סאונד, מוזיקה, עיצוב אמנותי, ואפקטים.

אבל היום, במהלך הטקס, התברר שהזוכה בפרס בחירת הקהל הוא סרט אחר לגמרי, "המלבישה" (בקרוב בישראל). כלומר, מדובר באקדמיה ובאילו המצביעים לסרטי איכות, מול מה שהקהל הרחב מחשיב איכות. לפעמים זה אותו סרט. לפעמים לא. מה הסרט שזכה בסופו של דבר?

ובכן, הסרט שזכה בפרס האקדמיה האוסטרלית לסרט הטוב ביותר הוא…"מקס הזועם". וביחד עם פרס הבימוי הוא זכה ב-8 פרסים.

אבל "המלבישה" לא הלך הביתה בידיים ריקות. כיאה לשמו, הוא זכה בפרס התלבושות, וגם בפרס השחקנית (קייט ווינסלט), שחקנית המשנה (ג'ודי דיוויס, ששיחקה בכמה וכמה סרטים של וודי אלן, כולל בזה של השנה הבאה), ושחקן המשנה (הוגו וויבינג, שחקן נהדר שלעד ייזכר מסדרת ה"מטריקס"). ביחד עם פרס בחירת הקהל "המלבישה" הלך הביתה עם 5 פרסים.

עוד פרסים שחולקו:

מייקל קאטון, שחקן שאני זוכר לטובה כחלק מהקאסט הקבוע של סדרת הטלויזיה שאהבתי לראות בשנות ה-80, "פונדק בערוץ חמשת המייל", זכה לראשונה בחייו, בגיל 72, בפרס האקדמיה האוסטרלית, על משחקו בסרט "מונית אחרונה לדארווין". הסרט הזה, על מסעו האחרון של אדם כדי למות בכבוד,  זכה גם בפרס התסריט המעובד.

"מטוסי נייר", סרט ילדים ונוער שפספסתי את הקרנתו בפסטיבל ירושלים, זכה בפרס התסריט המקורי.

וסרט אנימציה קצר שנקרא "ארני ביסקוויט", בבימויו של אדם אליוט ("הארווי קראמפט", "מרי ומקס"), זכה בפרס בקטגוריה המיועדת לסרטי אנימציה קצרים.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

מחשבה אחת על “פרסי האקדמיה האוסטרלית לקולנוע 2015: הזוכים

כתיבת תגובה