לולה 2022: הזוכה

אתמול בצהרים התקיים טקס חלוקת פרסי הלולה של האקדמיה הגרמנית לקולנוע לשנה זו. הטקס שודר בשידור חי-דחוי בשעות הערב, אבל אני כבר ידעתי את התוצאה ומי זכה, אז רק העפתי מבט בטקס ולא ממש צפיתי בו, כמו שאני משתדל בדרך כלל לעשות.

הזוכה הגדול מהשנה שעברה, "הגבר המושלם שלך" (סרט יפהפה) עדיין מחכה בסבלנות במחסני המפיצים בישראל לשעת כושר כדי להגיע לקהל הרחב בישראל בהפצה מסחרית. אולי באמת כדאי לחכות. נדמה לי ש"האדם הגרוע בעולם" הנורבגי, שחיכה בערך שנה עד שעלה להקרנות מסחריות בישראל, עושה עסקים לא רעים בקופות הקולנוע בארץ. אולי גם "הגבר המושלם שלך" (כאמור, סרט יפהפה) יכול.

אני לא חושב שהסרט שזכה השנה בטקס פרסי האקדמיה בגרמניה יגיע להקרנות מסחריות בישראל , מכיוון שנדמה לי שנושאו הוא גרמני-פנימי מדי, ועם זאת, כנראה שמדובר בסרט לא רע בכלל, כך שיכול להיות שנוכל לצפות בו ממש בקרוב בפסטיבל ירושלים המתקרב, או בפסטיבל חיפה הקצת יותר רחוק.

את רשימת המועמדים העיקריים סקרתי כאן עם פרסומה, ועושה רושם שהאקדמיה הגרמנית נפלה בקסמו של סרט אחד וכמעט יחיד. הזוכה הגדול של הקולנוע הגרמני השנה הוא להמשיך לקרוא