שחור על לבן: הביקורת

(שם הסרט במקור: BlacKKKlansman)

אני מודה שאני לא ממש שוחה חופשי ביצירה של ספייק לי. הדבר העיקרי שאני יודע עליו קשור במלחמתו הבלתי נגמרת והמיליטנטית למדי של לי בעניין זכויות השחורים. סרטו האחרון של לי זוכה לביקורות יוצאות דופן מאז הוקרן לפני כמה חודשים בפסטיבל קאן. סיפרו על סרט גרובי במיוחד, עם הומור, שטחי אמנם, אבל מקפיץ, ועם סיפור מעניין ואמיתי על שוטר שחור שהצליח למצוא את דרכו אל תוכו של ארגון הקו-קלוקס-קלאן הגזעני שונא השחורים. הסיפור התרחש בשנות ה-70, מה שהבטיח לי סטייל, תלבושות, שיער יוצא דופן, והרבה מוסיקה קצבית.

לא.

איזו אכזבה הסרט הזה. גרובי הוא לא. קצבי הוא ממש לא. הסרט הזה ארוך מדי, עם עריכה לאה ועייפה. הרי כבר בהתחלה יש פרולוג עם אלק בולדווין  המגלם איזשהו מרצה גזען. לא נראה את הדמות הזאת בהמשך הסרט. סתם פרולוג מיותר. ובעצם הסרט מתחיל עוד לפני כן, עם להמשיך לקרוא