דוד די דונטלו 2016: המועמדויות

פספסתי.

בשנה שעברה, טקס חלוקת פרסי האקדמיה האיטלקית לקולנוע התקיים ביוני, כך שלקחתי לעצמי את הזמן, ורק עכשיו נכנסתי לאתר שלהם לבדוק את הלו"ז האיטלקי לטקס השנה. ובכן, מסתבר שהם הקדימו את הטקס שלהם השנה, והוא ייתקיים כבר בשבוע הבא, ב-18.4, ובהתאמה, רשימת המועמדויות נמצאת באויר כבר 3 שבועות.

מצד שני, זה בא בדיוק בזמן, כי שבוע הקולנוע האיטלקי בסינמטקים נפתח ממש היום. ולמרות שמקריאת התקצירים, מעט מאוד מההיצע נראה לי מסקרן (אם בכלל), אבל, מסתבר, שהסרטים שיוקרנו בסינמטקים השבוע במסגרת החגיגה האיטלקית הזו הם מהמיטב שיש לארץ המגף להציע כרגע. לא מעט מהמועמדים לפרס הדוד די דונטלו השנה יוקרנו בישראל בימים הקרובים, כך שאולי בכל זאת שווה להעיף מבט בסרטים האלו.

הערה קטנה לפני שאמשיך: בסופ"ש הבא אמור לעלות על המסכים בישראל סרט שנקרא "התכתבות" (Correspondence). הטריילר נראה לי נורא (רומן רומנטי מהסוג המאוס ביותר שיש, ועם שחקנית אחת שאני ממש לא אוהב, אולגה קורלינקו), אבל על הסרט חתום במאי איטלקי מפורסם ואהוב: ג'וזפה טורנטורה. סרטו הקודם (והבינוני לטעמי), "ההצעה הטובה ביותר", זכה להצלחה, וגם היה הזוכה הגדול של הטקס האיטלקי לפני 3 שנים. וכמובן שטורנטורה ייזכר לעד כזוכה האוסקר על סרטו הנפלא מלפני יותר מ-25 שנה, "סינמה פרדיסו". אבל הפעם, נדמה לי, שהסרט החדש מציין סוג של שפל בקריירה של טורנטורה. "התכתבות" זכה להתעלמות כמעט מוחלטת מהאקדמיה האיטלקית, והוא מועמד ל-5 פרסים משניים בלבד: מוסיקה (אניו מוריקונה שממשיך לעבוד בלי הפסקה גם בגיל 87), עיצוב אמנותי, תלבושות, איפור, ועיצוב שיער.

ועכשיו, לסרטים המרכזיים ברשימת המועמדויות של האקדמיה האיטלקית לשנת 2016:

"מעשיית המעשיות" (Il Racconto dei Racconti) – מתיאו גארונה

racconto dei raccontiאין לי סבלנות לבמאי המשעמם הזה. הוא מאוד מוערך בקרב מבקרים, אבל אחרי שראיתי שני סרטים שלו ("גומורה", ו"ריאליטי"), והשתעממתי משניהם, אני לא להמשיך לקרוא