חומוס פול טריילר: הביקורת

הלכתי לראות את הסרט מאוד פסימי. הטריילר נורא בעיניי. יש כאן, להבנתי, פרויקט עסקי גרידא, ללא גרם יצירתיות. רצון להביא צופים רבים ככל האפשר לקולנוע, על המשקל, והמרשם לכך: קומדיה. בווליום עצום. וכמה שיותר כוכבים. שחקנים אהובים שיביאו את הקהל. לא משנה על מה הסיפור, ומי, ומה. העיקר – קומדיה. והצלחה.

אז כן, הסרט הזה אכן מאוד לא טוב בעיניי. אבל גם לא כזה גרוע כמו שחשבתי. כי, להבנתי, אם מכניסים את הסרט הזה למקצה שיפורים בחדר עריכה, עם עורכת או עורך שישב עם פטיש 5 קילו על הראש של הבמאי והמפיקים, וירסן/ תרסן מאוד מאוד מאוד את הרצון שלהם לצעוק כדי לקבל פרסום והצלחה, אז אולי אפשר היה להציל את הסרט הזה.כי יש כאן, ברמה הכי פשוטה, קומדיית טעויות. זה בסדר גמור. החלפה תמימה של מכולות בנמל שולחת את הסחורה הלא נכונה לאנשים הלא נכונים. אז בדרך כלל, בקומדיות שכאלו, מדובר בהחלפה של A עם B. הסרט הזה חושב בגדול יותר (כי ככה. כמה שיותר צועק יותר טוב, הם חושבים), אז מוסיפים למשוואה גם מכולה C. החלפה משולשת. הבעיה היא שיש כאן סרט לא ארוך (שעה וחצי), והרבה מאוד דמויות עם הרבה מאוד בלגן. והעריכה לא משתלטת על הכול. הצגת הדמויות לוקחת הרבה מאוד זמן. אין שיווי משקל בין הדמויות – יש כאלו שנמצאות על המסך יותר, ויש פחות, למרות שלכולן חלק שווה בסיפור. ההחלפה מתרחשת רק אחרי חצי סרט בערך, ובכלל: יש 3 מכולות. אנחנו יודעים על התכולה של שתיים מהן בעת ההחלפה. הסיפור של המכולה השלישית נכנס בשלב מאוד מאוחר, מדי מאוחר.

אז כמובן שאין לי אפשרות להתעמק בסיפור של אף אחת מהדמויות, ואף אחת, גם אם יש כאן הגזמה קומית מובנית, אף אחת לא זוכה לאהדה שלי.

חוץ מאחת. היחידה שיוצאת מהסיפור הזה כמלכה קומית היא קרן מור. איזו שחקנית מצוינת הקרן מור הזאת. גם בסרט מבולגן ומאוד מאוד רועש שכזה, מור יודעת למצב את גופה כך שאני אדע שהיא יודעת שהיא בקומדיה, ועם זאת, היא מתכוונת לכל מילה שהיא אומרת בסרט (כשהיא בתוך הדמות שלה). חדה, ברורה, ויודעת להגיש את הרפליקות שלה ברצינות גם כשהן מצחיקות – מור היא היחידה שמביאה לכאן איכות קומית.

לכל השאר אין סיכוי מול הבימוי האגרסיבי, מול תוספות המוסיקה הרועשות והמיותרות, ולמול הבלגן של העריכה. בסוף יש גם רגע שאני לא בדיוק הבנתי מי יורה על מי. העיקר שיש פרודיה (מספר 13854) על מטריקס. הסרט ההוא היה לפני יותר מ-20 שנה. תתקדמו. אז עורך או עורכת שהי(ת)ה מוריד/ה את הווליום, מסדר/ת את הקצב הקומי ככה שמצד אחד הוא יהיה מהיר, אבל מצד שני ידע להציג את כל הדמויות בסיפור בצורה שווה ולהביא אותן לפיצוץ סימולטני בסוף – זה היה יכול להציל את הסרט, ולעשות ממנו קומדיה ראויה. כמו שהוא, "חומוס פול טריילר" הוא לא משהו בכלל.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

כתיבת תגובה