פסטיבל ירושלים 2017: חיי אישה

(שם הסרט במקור: Une Vie)

עצוב לי לראות את הסרט הזה. עצוב, כי סטפן בריזה הוא במאי שמאוד אהבתי דברים שעשה פעם. ראיתי בעבר 2 סרטים שלו, ואחד מהם הוא סרט נפלא ומאוד מרגש לטעמי (חפשו את "מדמוזל שמבון". דרמה רומנטית מופנמת ומאוד מרגשת). לפני שנה וחצי הופץ בארץ סרטו הקודם של בריזה, "ערכו של אדם". גם בסרט הזה התגלה בריזה כבמאי הומניסט, אבל הצרה איתו היתה שבריזה ניסה לעשות חיקוי של האחים דארדן, והוא, אפעס, לא בליגה שלהם (כלומר, הוא במאי מצוין בעיניי, רק שהוא בחר לביים את הסרט הלא נכון). ועכשיו, כשראיתי את סרטו האחרון של בריזה, אני מבין שהבמאי הזה כנראה נמצא בשלב בקריירה שבו הוא עושה נסיונות. בסרט הקודם הוא ניסה לעשות דרמה חברתית. כאן הוא מנסה לעשות דרמת תלבושות. גם כאן זה לא הולך.

נדמה לי שהפעם בריזה יוצא לגמרי מעורו. במקום ל להמשיך לקרוא

פסטיבל ירושלים 2017: חיים חדשים

(שם הסרט במקור: Réparer les Vivants)

"שלום. קוראים לי קאטל קילוורה. אני במאית קולנוע מצרפת. הסרט השלישי שביימתי, "חיים חדשים" (תרגום לא הכי מדויק של הישראלים. התרגום המילולי המדויק יותר הוא "לתקן את החיים") מוקרן בפסטיבל ירושלים השבוע. אני אשמח אם תבואו לראות".

"חיים חדשים" בשבילי הוא מפגש עם במאית שארצה לראות דברים נוספים שלה בעתיד. ורק אחרי ש להמשיך לקרוא