פסטיבל חיפה 2022: באב אל ווארד – שער הפרחים

יש סרטים טובים. יש מצוינים. יש פחות טובים. יש בינוניים. יש לא טובים. יש ממש רעים. ויש את הסוג הגרוע ביותר – סרטים שהם לא רק רעים, אלא גם מעצבנים. זה "באב אל ווארד".

אני לא ציפיתי להרבה מהסרט החדש של חיים בוזגלו. אני לא ממש אוהב את הבמאי הזה. והוא באמת נעלם לכמה שנים. הסרט החדש שלו אמור להיות איזושהי מחווה אוהבת לתרבות ממנה הוא בא. אבל מה שיוצא הוא בעיניי סרט גזעני. חד וחלק.

כי לפי "באב אל ווארד", האדם הוא המוצא שלו. לא משנה האופי, לא משנה צורת הדיבור, לא משנה חכם/ טיפש, פחדן/ אמיץ, בעל תושייה או אובד עצות – לא משנה שום דבר. משנה אם אתה מרוקאי או אשכנזי. אם אתה מרוקאי – אהלן וסהלן. בוא, שב, תאכל. אם אתה אשכנזי כדאי שתשב בצד. המבט על האשכנזי כאן הוא בעין עקומה מאוד (אלא אם כן את בחורה רוסיה יפה. לכאלו עושים הנחה).הסרט מתרחש באיזושהי עיירה בדרום (כי בתל אביב אין מרוקאים). האשכנזים הם העשירים, עובדים בבנק, קרים ומנוכרים, והמרוקאים – חמים, אוהבים, עם אוכל טעים (כי מה זה אוכל אשכנזי בכלל). למרוקאים אין להמשיך לקרוא

פסטיבל חיפה 2022: בתולים

כבר כמה וכמה שנים שאני יודע שיש סרט של מאור זגורי בהכנה. את המעט שראיתי מסדרת הטלוויזיה שלו "זגורי אימפריה" לא מאוד אהבתי, אבל כן הייתי ער להצלחה הגדולה שלה, וחשבתי שסרט קולנוע ראשון מאת היוצר המצליח הזה יכול להיות קפיצת מדרגה משמעותית. "בתולים" יצא לצילומים לפני כמה שנים, והעריכה שלו התעכבה מאוד. זה בדרך כלל סימן לא טוב כשסרט נתקע בחדר העריכה. "בתולים" הוא עיבוד של מאור זגורי למחזה שהוא עצמו ביים בתיאטרון לפני בערך עשור. לא ראיתי את המחזה. אני מניח שלא עבודת העיבוד הקולנועי הייתה הבעיה כאן.אני לא מאוד אהבתי את "בתולים" הסרט, אבל אני כן יוצא מההקרנה עם הערכה למאור זגורי. יש כאן סרט עם תעוזה גדולה, ולאו דווקא בכיוון שאתם חושבים. כן, יש כאן לא מעט דיבור על מין, יותר מדי אפילו, אבל זגורי הקולנוען יודע להמשיך לקרוא