במערב אין כל חדש: הביקורת

(שם הסרט במקור:  Im Westen nichts Neues)

בתי קולנוע "לב" מקרינים בהקרנות ספורדיות לא סדירות את נציג גרמניה לאוסקר השנה. אני מניח שהסיבה ש"לב" לא מקרינים את הסרט הזה בהקרנות מסחריות רגילות היא בגלל שזוהי הפקה של נטפליקס, והם, האנשים הרעים האלו, מאוד מגבילים את ההקרנות הקולנועיות של ההפקות שלהם. יכול להיות, גם, ש"לב" מקמצים בהקרנות של הסרט הזה מהסיבה הפשוטה שמדובר בסרט לא טוב.

אני צריך לומר מראש: לא קראתי את הספר שעליו מבוסס הסרט. גם לא ראיתי את הגרסאות הקולנועיות הקודמות. ידעתי רק שמדובר בסרט מלחמה מגרמניה שמתרחש במלחמת העולם הראשונה. אז באתי לסרט הזה, פחות או יותר, נקי. והסרט הזה מה-זה-מלוכלך. כלומר, מבחינה טכנית, מדובר בהישג מרשים. הצילום קרוב מאוד למתרחש, קרוב מאוד לחוויה של מלחמה, ואני ממש מרגיש באולם הקולנוע את הזוהמה, את הבוץ, הרטיבות של השלוליות, את האבק. כשהם נוגסים באיזשהו מאכל, אני כמעט מרגיש את החול מתערבב עם האוכל בבלוטות הטעם שלי. האספקט הטכני של הסרט הזה נכנס אל מתחת לעור שלי באולם הקולנוע, מכניס אותי לחוויה המלחמתית.אבל זאת חוויה קרה, מנותקת. התסריט של הסרט הוא כמעט בדיחה עצובה.

כבר אחרי ההקדמה של הסרט, הקדמה בה רואים את השמחה של החיילים לצאת לקרב, הסרט קופץ להמשיך לקרוא