ג'וטרה 2015: המועמדויות

אתמול פרסמה האקדמיה של החבל הקוויבקי של קנדה את המועמדויות לפרס הג'וטרה שלה לשנת 2015. כמו תמיד, חלק מהמועמדים נמצאים גם ברשימה של האקדמיה האם הקנדית, אבל חלק גם ייחודי לחבל הארץ הזה, לקוויבק.  הנה סקירה קצרה של הסרטים הבולטים ברשימה של הקוויבקים:

קסוויה דולאן הוא הנסיך הקנדי. הוא זה שהאקדמיות בקנדה אוהבות לתת לו הרבה מועמדויות, אבל מעט פרסים. הוא במאי מעצבן למדי (ראיתי שניים מסרטיו), אבל נחשב מאוד. "מאמי" שלו היה הנציג הקנדי לאוסקר השנה, והאקדמיה הקוויבקית העניקה לדולאן אינספור מועמדויות, לא רק ל"מאמי", אלא גם לסרטו הקודם, "תום בחווה", שעלה למסכים שם רק במהלך 2014, למרות שכבר היה מועמד לאינספור פרסים במקומות אחרים בשנה שעברה.

קסאוויה דולאן

קסאוויה דולאן

כך יוצא ש"תום בחווה" (סיפורו של גבר המתאבל על אהובו שנפטר, כאשר משפחת האהוב לא ידעה על נטיתו של המת. אני בטוח שדולאן עשה מזה משהו צעקני ואפילו בוטה), הסרט הזה מועמד השנה ל-8 פרסי ג'וטרה קוויבקים: לסרט הטוב ביותר, לבימוי (קסאוויה דולאן), תסריט (דולאן), שחקנית, שחקנית משנה, שחקן משנה, צילום, ואיפור. "מאמי", לעומת זאת, מועמד ל-10 פרסי ג'וטרה קנדים: פרס הסרט, בימוי (דולאן), עריכה (דולאן), תלבושות (דולאן), תסריט (דולאן), שחקן, שחקנית, שחקנית משנה, צילום, ועיצוב אמנותי. עם כל כך הרבה מועמדויות, לא מן הנמנע שדולאן יהיה המפסיד הגדול של הערב.

כי יש עוד כמה סרטים מעניינים במועמדים. למשל, להמשיך לקרוא

איתן ווייץ, מבקר קולנוע

זוהי סתם הודעה קטנה מטעם ההנהלה (אני): בסוף השבוע האחרון התקיימה ישיבה של פורום מבקרי הקולנוע בישראל. בין העניינים שנדונו היו קבלת חברים חדשים. מפה לשם, הם החליטו, השד יודע למה, לצרף אותי. אני. איתן ווייץ. אני מבקר קולנוע. משונה.

צריך לומר: אמנם למדתי פעם קולנוע, אבל לא למדתי עיתונות אף פעם באופן מסודר. אני מנהל את הבלוג הזה כבר יותר מארבע שנים, ויש לו כמה מאות כניסות ביום. נחמד וצנוע, ולא הרבה יותר מכך. אף פעם לא חשבתי לקרוא לעצמי מבקר קולנוע באופן רשמי, עד שיותר ויותר אנשים (ודווקא מהמכובדים, מאלו שכן יש להם קבלות של מבקרי קולנוע) נתנו לי פידבקים חיוביים על הכתיבה שלי. עד היום, למשל, נמנעתי מלכתוב בכותרות של הפוסטים שלי את שם הסרט, ולצידו את המילה "הביקורת". תמיד נתתי לפוסטים שלי שמות טיפשיים שכאלו. מעכשיו אני יכול לכתוב את המילה "הביקורת" כמו כל 30 החברים האחרים בפורום המבקרים הישראלי (ביניהם גם המכובדים ביותר, כמו למשל, יאיר רוה, ההוא מסינמסקופ, אבנר שביט שכותב בוואלה, שמוליק דובדבני וארז דבורה שכותבים ב Ynet, ועוד הרבה אנשים מצוינים שכותבים ומבקרים בכלי תקשורת מכובדים ומוכרים).

ועוד צריך לומר: אני להמשיך לקרוא