פרס רוברט 2015: המועמדויות

ואחרי שלפני כמה ימים התפרסמו המועמדויות לפרס האקדמיה השוודית לקולנוע, הנה גם השכנה מדרום, דנמרק, מפרסמת את המועמדויות שלה. והפעם בתפריט: סרטים של במאים שאנחנו כבר מכירים, או המשכים לסרטים קודמים. מעט מאוד דברים חדשים, ועם זאת, לא רשימה בלתי מעניינת.

לפני שאתחיל לסקור את הרשימה, ננקה שני דברים מהשולחן:

"נימפומנית" – לארס פון טרייר. הסרט הזה הוא המוביל במספר המועמדויות. אני לא חושב שהוא יזכה, כי גם בתור מעריץ של המאסטר הפסיכופט, אני חושב שזה לא הטוב בסרטיו (אם כי אהבתי אותו בסך הכל), אבל אי אפשר להתכחש לכמות המועמדויות הגדולה שהאקדמיה הדנית העניקה לו. "נימפומנית" (בגרסת הבמאי, הארוכה ביותר משעה מהגרסה בת 4 השעות שראינו כאן בישראל) מועמד ל-15 פרסים: פרס הסרט, בימוי (פון טרייר), תסריט מקורי (גם פון טרייר), שחקן (סטאלן סקארסגארד, הקבוע של פון טרייר), שחקנית (שרלוט גינסבורג, גם היא כבר הופכת לקבועה שלו), שחקן משנה (ג'יימי בל, שהלך דרך ארוכה מ"בילי אליוט" ועד למאסטר ההצלפות כאן ב"נימפומנית"), 2 שחקניות משנה (סטייסי מרטין הצעירה, ואומה ת'ורמן הותיקה יותר), עיצוב אמנותי, צילום, איפור, עריכה (קצת מצחיק שסרט של יותר מ-5 שעות מועמד לפרס לעריכה, לא?), סאונד, אפקטים, ותלבושות (עוד יותר מצחיק שסרט שרוב הזמן הגיבורה בו עירומה מועמד לפרס התלבושות).

"הזדמנות שניה" – סוזאן ביר. אני מאוד מסוקרן מהסרט הזה, אבל הוא יצא למסכים בדנמרק רק עכשיו, אחרי הדד-ליין של האקדמיה, וכמו במקרה של "נימפומנית", שיצא למסכים שם אחרי הדד-ליין שלהם בשנה שעברה, אני מניח שהחדש של סוזאן ביר יקבל הרבה מועמדויות בשנה הבאה (ועל כל פנים, החוברת החדשה של קולנוע "לב" מספרת שהם קנו את הסרט הזה להפצה. אני מניח שנראה אותו באיזור הקיץ).

ועכשיו לסרטים העיקריים ברשימת המועמדים של האקדמיה הדנית לשנה זו

"נעדר" (Fasandræberne) – מיקל נורגארד

השבוע ישודר בערוצי הסרטים של "יס" הסרט "חוקר המקרים האבודים" (לא ראיתי, וכנראה שלא יצא לי לראות בזמן הקרוב. אני עדיין עם HOT). הזכרתי את הסרט הזה כשסקרתי את המועמדויות לפרס הרוברט בשנה שעברה. והנה כבר מגיע סרט ההמשך. בערך.

מיקל נורגארד הוא מקרה משונה. הוא פרץ לתודעה לפני כמה שנים עם "ליצן", להמשיך לקרוא