פרסי האקדמיה האוסטרלית לקולנוע: בא-בדיוק-בזמן

דורון פישלר, האיש והדג, וחברת YES מארגנים ב-12/02 הקרנה של סרט האימה המהולל "הבבדוק" בסינמטק הרצליה (הכניסה חינם!). אני טרם ראיתי את הסרט, אבל אני יודע ומרגיש את ההתלהבות מסביב (מה שאומר שאני בטוח בא). סרט ראשון של במאית שהוא סרט אימה לא קונבנציונלי. והנה בתחרות פרסי האקדמיה האוסטרלית לקולנוע הוא עמד מול סרטים עם תקציב הרבה יותר גדול, עם שחקנים הרבה יותר מפורסמים, והוא יכל להם.

כן, הסיפור הגדול של עולם הקולנוע היום, מבחינתי, הוא זכייתו של "הבבדוק" בפרס הסרט הטוב ביותר של האקדמיה האוסטרלית לקולנוע.

ועכשיו, לחדשות בהרחבה:

זה לא ממש מדויק, מה שכתבתי למעלה. "הבבדוק" אכן זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס שהתקיים היום באוסטרליה. אבל הוא עשה זאת במשותף עם עוד סרט, משהו שנקרא "עקבות במים" (אמור לעלות על המסכים בישראל באביב). הסרט ההסטורי הזה הוא סרטו הראשון כבמאי של ראסל קרואו. לא ראיתי את זה ולא את זה, אבל אם אני צריך להחליט על איזה סרט לראות, אני הולך על האנדרדוג, הבבדוק.

אז כך יוצא שהאקדמיה האוסטרלית חילקה את פרס הסרט הטוב ביותר לשני סרטים במקביל. פרסים נוספים בטקס האוסטרלי:

"הבבדוק" לקח גם את פרס הבימוי ואת פרס התסריט המקורי (3 בסך הכל)

"עקבות במים" לקח גם את פרס התלבושות ואת פרס שחקן המשנה (יילמז ארדוגן הטורקי) – גם כאן 3 פרסים בסך הכל.

"יעד ידוע מראש" (Predestination), סרט המדע הבדיוני המסקרן עם אית'ן הוק, זכה ב-4 פרסי אקדמיה אוסטרלית: לצילום, עריכה, עיצוב אמנותי, ושחקנית (שרה סנוק, שאני קורא על הופעתה תשבוחות גדולות, ניצחה את אסי דיויס, שגם עליה גומרים את ההלל. היא האמא מה"בבדוק")

"איש המסילה" זכה בפרס התסריט המעובד ובפרס המוסיקה.

"רובר" השנוי במחלוקת של דיויד מישוד לקח 2 פרסים – על סאונד ועל שחקנית משנה.

ו"הארץ של צ'ארלי", הסרט שאוסטרליה שלחה השנה לאוסקר, לקח פרס אחד – פרס השחקן.

אז קבענו? ב-12 בפברואר בסינמטק הרצליה. דורון פיש-דג וחברת YES מביאים לסינמטק הרצליה את "הבבדוק", הזוכה הטרי בפרס הסרט הטוב ביותר של האקדמיה האוסטרלית. סרט אימה שהוא גם כנראה סרט איכותי. אני אהיה שם.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

כתיבת תגובה