פרסי אמנדה 2022: המועמדויות

אמנם לא העליתי הרבה פוסטים בזמן האחרון, אבל האמת היא שאני די עסוק. אני רואה הרבה סרטים, חלקם בהקרנות אקדמיה, חלקם בהכנות לפסטיבל ירושלים, חלקם בהקרנות מסחריות רגילות, ויש לי גם עבודה שלוקחת הרבה מהזמן שלי. כל זה גרם לי לפספס את ההכרזה על המועמדויות לפרס האמנדה, פרס הקולנוע החשוב ביותר בנורבגיה.

וזה קורה כשסרט נורבגי מוקרן ממש בימים אלו בישראל, ואפילו די בהצלחה (וזה אפילו סרט משובח למדי). ואכן, "האדם הגרוע בעולם" (Verdens Verste Menneske), סיפור התלבטויותיה של אישה באוסלו, הוא גם הסרט המוביל את המועמדויות לפרס האמנדה הנורבגי, עם 12 מועמדויות: לפרס הסרט הטוב ביותר, בימוי, שחקנית, 2 שחקני משנה, עריכה, תסריט, עיצוב אמנותי, סאונד, מוסיקה, אפקטים, ופרס הקהל.

אבל הסיפור האמיתי של פרסי האמנדה השנה הוא היריב המרכזי של "האדם הגרוע בעולם". כי ליואכים טרייר, הבמאי של "האדם הגרוע בעולם", יש שותף קבוע לכתיבת התסריטים. קוראים לו אסקיל ווגט. הברנש הזה הוא גם במאי לעת מצוא. והשנה, הסרט שווגט ביים הוא היריב העיקרי של טרייר.

"התמימים" (De Uskyldige) של ווגט מספר על חבורה של ילדים שהופכים חברים במהלך חופשת הקיץ. הם מגלים שיש להם כוחות על. בהתחלה זה משעשע אותם, אבל אז הסרט יהפוך ל להמשיך לקרוא