הדברים שאני רוצה: הביקורת

(שם הסרט במקור: La Liste de mes Envies)

הסרט הזה הפתיע אותי לטובה. בסך הכל סיפור קטן על אשה פשוטה שיום אחד זוכה בפרס הגדול בלוטו. הרבה-הרבה-הרבה כסף. מה היא עושה? "הדברים שאני רוצה" הם הרשימה של הדברים שהיא יכולה ורוצה לעשות בעקבות העושר הזה שנפל עליה.

נשמע כמו קומדיה פשוטה, קטנה, וחביבה. למעשה מושקעת בסרט הזה הרבה יותר מחשבה, והוא אפילו נוגע ללב.

כשאני קונה כרטיס הגרלה של מפעל הפיס, אני בעצם קונה חלום. הרי הסיכוי לזכיה הוא קטן עד כמעט לא קיים. מה שאני מקבל בעצם הם כמה ימים שבהם אוכל לחלום. כמה ימים שבהם אני אדמיין את עצמי בודק את המספרים הזוכים, שמח ולא מאמין לראות שאלו הם באמת המספרים שלי, ואז אני אסע לבית מפעל הפיס (שעל יד סינמטק תל אביב, אגב) ואקבל לידי צ'ק, ואפקיד אותו בבנק, ואז…השמיים הם הגבול. או שאני פשוט אמשיך בחיים שלי, רק בלי הדאגה הכלכלית הקבועה.

liste de mes enviesוזה מה שגיבורת הסרט הזה עושה. הסרט אמנם מתחיל מאותה זכיה, אבל אז להמשיך לקרוא