פרסי אופיר 2015: ג'רוזלם

לסרט הזה באתי עם חששות מאוד גדולים. הרי אני לא מחובבי ז'אנר הזומבים. וגם הטריילר נראה לי מאוד לא מבטיח. מצד שני, אלו הם האחים פז שעל ההגה. והם כבר אחראים על שתי יצירות שאני מחבב: "פובדיליה" שהיה סרט מרתק, ו"מתים לרגע" הטלויזיונית, שנטתה קצת יותר מדי למיין-סטרים, אבל בסך הכל היתה בידור עשוי היטב. אז בכל זאת היתה לי תקווה שלא יהיה פה סרט טראש מיותר.

בסופו של דבר, ההתרשמות שלי יותר חיובית משלילית, אבל היו לי בסרט הזה גם כמה רגעים די בלתי נסבלים. משהו לא אחיד יש בסרט הזה, אבל הוא בידור טוב, בסך הכל. קודם כל, צריך לומר: זה לא נראה בכלל סרט ישראלי. "פובדיליה" (ובמידה מסוימת גם "מתים לרגע"), ועכשיו גם "ג'רוזלם" מלמדים אותי שהאחים פז לא מתפשרים על איכות טכנית. זה נראה סרט מרשים מאוד, הפקתית. מרגע הפתיחה המרשים (אבל הקצת ארוך מדי), דרך קביעת הקונספט של סרט שלם מבעד למשקפי גוגל גלאס (או איך שלא קוראים לזה), ועד לרמת אפקטים די מניחה את הדעת, הכל מצביע על סרט שהקהל הרחב לא יוכל להבדיל בינו לבין כל סרט אמריקאי אחר (שזה טוב, וגם לא טוב, כן?!). מה גם שהסרט מדבר כמעט כולו אנגלית, אז הוא עובר כאמריקאי לגמרי. תוסיפו לזה את הבלחות ההומור הבלתי צפויות, שהאחים פז מזריקים לסרט הזה בחוכמה (באדיבות אינספור ההמצאות שהמשקפים הטכנולוגיות האלו מספקות), ותקבלו סרט שמאזן יפה בין רגעים דרמטיים לרגעי אימה (מה גם שהבמאים האלו לא התפתו לסרט בזמן אמת, וידעו לערוך את הסרט הזה בקצב טוב, שמוותר על רגעים מתים, ומצד שני יודע לתת רגעי הרפיה כשצריך).

גם לכאן נכנס הסכסוך הישראלי פלסטיני. מתוך "ג'רוזלם". סרט זומבים.

גם לכאן נכנס הסכסוך הישראלי פלסטיני. מתוך "ג'רוזלם". סרט זומבים.

אבל כאן נכנסים הדברים הפחות טובים. ה להמשיך לקרוא